اسکان دانشجویان، بیش از حد ظرفیت در خوابگاه‌های دانشگاه کاشان

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۳:۰۳ کد : ۴۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۷

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه کاشان از اسکان دانشجویان، بیش از حد ظرفیت در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

دکتر «قنبرعلی شیخ‌زاده» گفت: به منظور تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از متقاضیان خوابگاه، دانشجو در اتاق‌ها بیش از حد ظرفیت اسکان داده شده و این امر مشکلاتی را برای ساکنین خوابگاه‌ها به وجود آورده است.

وی ایجاد رشته‌های جدید تحصیلی و افزایش دانشجویان را از دلایل این کمبود ذکر کرد.

دکتر شیخ‌زاده یادآور شد گرچه تعهد قانونی دانشگاه در اسکان دانشجویانِ روزانه است و در این مورد دانشگاه مشکلی ندارد اما با تلاشی که صورت گرفته 2درصد دانشجویان شبانه متقاضی خوابگاه این دانشگاه نیز در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان یافته‌اند.

ایشان با اشاره به افزایش فضای دانشگاهی در کاشان و گرانی اجاره‌خانه در این شهر خاطر نشان کرد: دانشگاه برای هر نوع همکاری با خیرین جهت ساخت خوابگاه دانشجویی آمادگی دارد و آنها را به این امر دعوت و تشویق می‌کند که از اجر دنیوی و اخروی برخوردار است.

دکتر شیخ‌زاده نبود خوابگاه متأهلین را از دیگر نیازهای دانشجویان شمرد و گفت: در شرایطی که استقبال و تشویق بسیاری جهت ازدواج دانشجویی صورت می‌گیرد باید این خلأ و کمبود نیز به صورت ویژه توجه و نسبت به رفع آن اقدام گردد.

دانشگاه کاشان با برخورداری از 11 خوابگاه در بخش خواهران و برادران 2200 نفر از دانشجویان متقاضی خوابگاه را تحت پوشش قرار داده است.

 


نظر شما :