برگزاری گردهمایی بزرگ جمعی از فرماندهان و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس در دانشگاه کاشان

۰۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۸ کد : ۴۶۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۳
برگزاری گردهمایی بزرگ جمعی از فرماندهان و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس در دانشگاه کاشان

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از برگزاری گردهمایی بزرگ  جمعی از فرماندهان و ایثارگران هشت سال  دوران دفاع مقدس در آینده ای نزدیک در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین ستار گفت: این گردهمایی به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل و تکریم از یادگاران آن دوران بیان کرد و گفت: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران دارای ابعاد و لایه های مختلفی است که برخی از آن ها با وجود گذشت بیش از دو دهه از خاتمه جنگ و انجام کارهای گسترده مطالعاتی در مراکز متعدد، همچنان مستور مانده است.

وی اظهار داشت: شهر کاشان  نیز از جمله شهرهای مذهبی و با سابقه و با هویت دیرینه فرهنگی است که در طول دفاع مقدس با اهدای بیش از 1800 شهید همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده است.
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بررسی آثار و عملکرد کاشان در دوران دفاع مقدس از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و می تواند ما را در تحلیل مسائل، ابعاد و خاطرات دوران دفاع مقدس کمک نماید و ارایه فداکاریهای این ملت سلحشور می تواند چراغی پیش روی نسلهای بعد باشد.



دکتر ستار با بیان اینکه صیانت این وقایع بزرگ از غبار تحریف و نسیان و استمرار فرهنگ شهادت و ایثارگری درگرو دریافت آثار و اطلاعات همه کسانی است که به نحوی در این امر مقدس دخیل بوده اند افزود: بدین منظور جهت  تعیین نقش کاشان در 8 سال دفاع مقدس معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان قصد دارد تا با برگزاری اولین گردهمایی بزرگ  جمعی از فرماندهان و ایثارگران هشت سال  دوران دفاع مقدس، ضمن دیدار و بیان خاطرات ارزشمند این بزرگواران، خود به بررسی و تعیین نقش کاشان در دفاع مقدس اقدام نمایند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان تاکید کرد: این همایش با حضور و سخنرانی فرماندار کاشان و ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس، چهاردهم مهرماه سال جاری از ساعت 8 تا 14 در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.


نظر شما :