دانش آموختگی نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی سیستمهای انرژی دانشگاه کاشان

۲۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۳ کد : ۴۶۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۵۵
جلسه دفاعیه نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی سیستمهای انرژی در پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 جلسه دفاعیه نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی سیستمهای انرژی در پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

جواد کتولی از پایان نامه خود با عنوان «تحلیل اگزرژی و اگزرژواکونومیک یک نیروگاه زباله سوز و بهینه سازی آن» با راهنمایی دکتر مجید سبزپوشان روز شنبه 27 شهریورماه 1395 با داوری دکتر محمد نظیفی فرد، معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده انرژی و دکتر علی اکبر عباسیان، مدیر گروه مهندسی تبدیل انرژی دفاع کرد.

 

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان گفت:  پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان به منظور ایجاد یک قطب کیفی آموزشی، پژوهشی و خدماتی در سطح منطقه در زمینه های مختلف مهندسی و مدیریت انرژی از سال 1393 مبادرت به تربیت دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای انرژی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی برق نموده است. در حال حاضر 31 نفر دانشجو در گرایش فناوری انرژی در پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل می باشند.

 

 دکتر محمد نظیفی فرد اظهار کرد: دانشجویان این رشته، روش های مختلف طراحی و پیاده سازی و ارزیابی فنی اقتصادی سیستم های تبدیل انرژی پیشرفته، سیستم های تولید همزمان برق و حرارت و برودت و همچنین قابلیت طراحی، تحلیل و ارزیابی انواع سیستمهای انرژی های تجدید پذیر را با کمک ابزارهای تحلیلی متفاوت نظیر مدل های برنامه ریزی ریاضی، مدل سازی دینامیک سیالات محاسباتی و انجام آزمایش های تجربی مورد بررسی قرار می دهند.

 

 وی خاطر نشان کرد: چندین تفاهم نامة همکاری بین پژوهشکده انرژی و سازمانها و صنایع مختلف کشور و با هدف ارتقای سطح کیفی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی به امضا رسیده است و از این طریق زمینه جذب فارغ التحصیلان پژوهشکده انرژی در صنعت و مراکز تحقیقاتی مختلف فراهم شده است.


( ۴ )

نظر شما :