انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کاشان با مؤسسات فناوری هندوستان

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۸ کد : ۴۶۵۹ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۱۲۷۱
انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کاشان با مؤسسات فناوری هندوستان

تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه کاشان با دانشگاه های آی آی تی (مؤسسات فناوری هندوستان) به امضاء رسید.

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان شبه قاره هند هدف از امضاء این تفاهم نامه را تبادلات علمی دانشگاه کاشان با مؤسسات فناوری و تکنولوژی کشور هند بیان کرد و افزود : با امضاء این تفاهم نامه زمینه تبادلات علمی دانشگاه کاشان با دانشگاه های هند فراهم می شود.

 دکتر سید محمدرضا خلیلی در جمع رئیس، معاونان و اساتید دانشگاه کاشان به وجود 25 موسسه آی آی تی در کشور هند اشاره کرد و افزود: آی آی تی، نام مجموعه‌ای از معتبرترین دانشگاه‌های کشور هند است که این مؤسسات آموزش عالی  به عنوان «مؤسسهٔ مهم ملی» توسط پارلمان هند اعلام و تأسیس و توسط شورای فراگیر هند برای آموزش‌های فنی به رسمیت شناخته شده است.

وی به وجود شش هزار دانشجوی ایرانی در کشور هند اشاره کرد و افزود: 30 درصد دانشجویان در مقطع دکترا،30 درصد ارشد و 40 درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه هند در سالهای اخیر به پیشرفت های زیادی در زمینه های علمی، فناوری و تکنولوژی دست یافته است خاطر نشان کرد:سعی بر این است که با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های ایران زمینه فرصت های مطالعاتی و تعاملات این دو کشور بیشتر شود.

دکتر خلیلی به امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته هند اشاره کرد و گفت: پتانسیل های بسیار مثبت دانشگاه کاشان در زمینه های نانو، انرژی، نجوم و ادبیات و زبان های فارسی فرصتی مناسب برای تبادلات علمی است.

وی خاطر نشان کرد: کشور هند فضای مناسبی برای جذب شرکت های دانش بنیان و محصولات آنهاست و شرکتها مبتوانند محصولات خود را صادر کنند.

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان شبه قاره هند با بیان اینکه سالانه نزدیک به 400 تا 500 نفر از ایرانیان برای تحصیل در رشته علوم پزشکی به کشور هند عزیمت می کنند تاکید کرد: با توجه به مشکلات و هزینه های زیادی که این افراد متحمل می شوند باید با راه اندازی و افزایش پردیس های دانشگاهی، امکان تحصیل این افراد در ایران فراهم شود.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این نشست به پتانسیل های دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با دارابودن دانشکده های مختلف در زمینه های نانو، انرژی ، اسانس و فرش آماده تبادلات علمی با کشور هند است.

دکتر عباس زراعت به رصدخانه بین المللی کامو اشاره کرد و افزود: این رصدخانه که در آینده ای نزدیک راه اندازی می گردد فرصت مناسبی برای تبادلات علمی و بین المللی است.

وی با اشاره به تحصیل تعدادی از دانشجویان خارجی در دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: این دانشگاه آماده پذیرش دانشجویان هندی در رشته های مختلف است. 

 


نظر شما :