افتتاح مرکز محاسبات و پردازش‌های فوق سریع دانشگاه کاشان

۰۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۱ کد : ۴۶۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۸
افتتاح مرکز محاسبات و پردازش‌های فوق سریع دانشگاه کاشان
 
به مناسبت هفته دولت مرکز محاسبات و پردازش‌های فوق سریع دانشگاه کاشان با حضور فرماندار رییس داتشگاه و جمعی از مسئولان شهرستان و خیرین ارجمند راه اندازی شد.

مدیر مرکز محاسبات و پردازش‌های فوق سریع دانشگاه کاشان گفت: مرکز محاسبات و پردازش‌های فوق سریع دانشگاه دارای 96 گره محاسباتی و 192  گیگابایت  RAM  می‌باشد که می‌تواند نیاز محققان و پژوهشگران در زمینه‌های محاسبات فوق سریع را در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگو باشد.

دکتر امیر با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح حدود 500 میلیون ریال هزینه شده است عنوان کرد: در فاز نخست این مرکز با هزینه‌ای که از سوی خانواده محترم خیر ارجمند مرحوم ارباب تفضلی پرداخت شده ، نسبت به خرید قطعات، نصب و راه اندازی تجهیزات این مرکز اقدام شده است که کاربران می‌توانند از طریق شبکه داخلی دانشگاه و خارجی به طور همزمان متصل شده و کارهای محاسباتی خود را انجام دهند همچنین این مرکز در آینده ای نزدیک جز مجموعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه کاشان هدف از این مجموعه را ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید و محققان در  دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی-صنعتی کشور بیان کرد وافزود: این سرور محاسباتی قادر است مسائل و تحلیل‌های علمی-تحقیقاتی که نیاز به محاسبات طولانی و پیچده دارد را در مدت زمان کوتاهتری تحلیل نماید.

مدیر مرکز محاسبات و پردازش‌های فوق سریع دانشگاه کاشان گفت: این مرکز در فازهای بعدی با تامین اعتبارات لازم می‌توانی اقدام به افزایش توان محاسباتی خود نموده که این امر خواهد توانست به عنوان منبع درآمدی برای دانشگاه جهت پیشبرد اهداف علمی و تحقیقاتی باشد.


نظر شما :