برگزاری نشست تخصصی معماری و ضرورت توجه به هویت معماری ایرانی اسلامی شهر کاشان

۰۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۱ کد : ۴۶۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۴
برگزاری نشست تخصصی معماری و ضرورت توجه به هویت معماری ایرانی اسلامی شهر کاشان

اولین نشست تخصصی معماری و ضرورت توجه به هویت معماری ایرانی اسلامی شهر کاشان با حضور مدیران گروههای معماری دانشگاه های منطقه کاشان در محل دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان تشکیل شد.

 در این نشست صمیمی و تخصصی مدیر گروه معماری دانشگاه کاشان از پیگیری و تعامل هرچه بیشتر دانشگاهیان با نیازهای معماری منطقه کاشان خبر داد و گفت: با توجه به استقرار دبیرخانه دائمی خانه در کاشان و ضرورت توجه به حقوق شهروندی و سبک معماری خانه ها و ضرورت باز زنده سازی و مرمت بافتهای تاریخی در شهر کاشان ، دانشگاهها باید نیازهای جامعه شهری را درک کرده و به نیازهای آنها پاسخ دهند.

دکتر دیواندری با اشاره به تعامل بسیار مناسب و خوب دانشکده های معماری منطقه با هم و همسویی آنها با اهداف عالی نظام و سیاستها و سند چشم انداز معماری ایرانی اسلامی ، بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر دانشگاهها با مراکز تصمیم گیری معماری در شهرداریها و نظام مهندسی شهری و سازمانهای مرتبط همچون میراث فرهنگی و گردشگری و مسکن و شهرسازی  تاکید نمود.

در این جلسه که به دعوت دکترجواد دیواندری مشاور طرحهای عمرانی ریاست دانشگاه از جمعی از اساتید و مدیران گروه های معماری از دانشگاه های کاشان، آزاد اسلامی کاشان ، فنی حرفه ای دخترانه فدک و پسرانه شهید رجایی، پیام نور و دانشگاه غیرانتفاعی فیض در محل دفتر ایشان در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضمن بررسی زمینه های ارتقای معماری کاشان به ضرورت تعامل بسیار خوب دانشگاه با شهر پرداخته و جنبه های مختلف این موضوع مورد واکاوی قرار گرفت.

در خاتمه این نشست تخصصی مقرر گردید ضمن تعامل بیشتر دانشگاهها در خصوص همکاری در امور آموزشی ، نسبت به بازنگری در سرفصل دروس مورد نیاز جامعه و توجه به مقررات ملی ساختمان در مباحث آموزشی ، جهت آماده سازی و پرورش مهندسان توانا برای جامعه شهری منطبق با نیازهایشان، اقدامات لازم انجام پذیرد و همچنین از مسولین شهری و متولیان معماری شهری، همچون شهرداریها و میراث فرهنگی و گردشگری و نظام مهندسی جهت تبادل نظر و تعامل بیشتر با مراکز دنشگاهی دعوت بعمل آید  تا در سایه این تعامل ضمن احراز جایگاه معماری در شهر ، همکاری مناسبی با مدیریت شهری صورت گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :