مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه کاشان راه اندازی می شود

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۴ کد : ۴۶۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۹
رییس دانشگاه کاشان از راه اندازی مرکز فناوری در این دانشگاه خبر داد.

 رییس دانشگاه کاشان از راه اندازی مرکز نوآوری و تجاری سازی در این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز در راستای حمایت از طرح های فناورانه و با تخصیص اعتبار 250 میلیون تومان از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری، در آینده ای نزدیک در دانشگاه کاشان ایجاد می شود.

 

وی همچنین از راه اندازی مرکز رشد شماره 2 در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در راستای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت و ایجاد شرکت های دانش بنیان  ایجاد می شود..

 

رییس دانشگاه کاشان همچنین به راه اندازی رصدخانه بین المللی کامو تا یکسال و نیم آینده اشاره کرد و افزود: این رصدخانه یکی از هشت رصدخانه بین المللی جهان است که در قله گرگش شهر کامو کاشان ایجاد می شود و احداث این رصدخانه افتخاری بزرگ برای شهر کاشان است که این منطقه را تبدیل به یک قطب علمی بین المللی می نماید..

 

دکتر زراعت با بیان اینکه دانشگاه کاشان نزدیک ترین مرکز علمی به رصد خانه است خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان درصدد تصدی این رصدخانه و پژوهشکده رصدخانه است.

 

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه رصدخانه بین المللی کامو، نخستین طرح کلان تحقیقاتی کشور به حساب می آید، خاطر نشان کرد: این رصدخانه که چندسالی تعطیل شده بود با دستور ویژه مقام معظم رهبری، استمرار پیدا کرد و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی رصدخانه ملی ایران، کاشان به یک مرکز بین المللی تبدیل و با حضور گسترده دانشمندان بین المللی مواجه خواهد شد افزود: در جوار این رصد خانه، دانشگاه کاشان در صدد ایجاد هتل تحقیقاتی رفاهی برای دانشمندان است و همچنین پژوهشکده رصدخانه بین المللی کامو در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر  در دست اقدام است.

دکتر زراعت گفت: امید می رود امام جمعه کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر کاشان و شهرهای دیگر منطقه، فرماندار، شهردار، جامعه دانشگاهی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، صاحبان صنایع و عموم مردم آن را بعنوان مطالبه جدی منطقه درخواست کنند.

رئیس دانشگاه کاشان یکی دیگر از فعالیت های مهم در دست اقدام این دانشگاه را، راه اندازی شعبه موسسه آی سی تی پی ایتالیا بیان کرد و گفت: مقدمات اجرای این کار در یونسکو انجام شده و این موسسه شعبه ای از مرکز بین المللی تحقیقات فیزیک نظری عبدالسلام است و موضوع فعالیت آن در کاشان حیات و زمین و نیازهای منطقه خواهد بود.

دکنر زراعت اظهار امیدواری کرد تا با این برنامه ها، بتوانیم ارتباطات و تبادلات علمی هر چه بیشتر دانشمندان و محققان اقصی نقاط جهان با دانشگاه کاشان را شاهد باشیم.  

نظر شما :