نشست استاد اسلام شناس آلمانی با اساتید دانشگاه کاشان

۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۹ کد : ۴۶۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۸
دکتر مارکوس گرهولد، استاد اسلام شناس و مدرس انستیتوهای اسلام شناسی دانشگاه‌های مونستر و گیسن آلمان با اساتید دانشگاه کاشان دیدار و گفتگو کرد

دکتر مارکوس گرهولد، استاد اسلام شناس و مدرس انستیتوهای اسلام شناسی دانشگاه‌های مونستر و گیسن آلمان با اساتید دانشگاه کاشان دیدار و گفتگو کرد.

 

رییس دانشگاه کاشان در این دیدار ضمن معرفی پتانسیل های دانشگاه بر لزوم همکاری های علمی فی مابین تاکید کرد و گفت: دانشگاه کاشان با ایجاد دفتر همکاری های علمی و بین المللی در دانشگاه و برگزاری  کرسی های علمی بین المللی زمینه تبادلات علمی بین کشورها را فراهم کرده است.

 

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: در حال حاضر مناسب‌ترین راه‌های ارتباطات علمی از طریق کنفرانس‌ها، همایش‌ها، فرصت‌های مطالعاتی و رفت و آمد نخبگان امکان پذیر است و دانشگاه کاشان آماده همکاری و تبادلات علمی با دانشگاه های  مختلف می باشد.

 

مارکوس مهدی گرهولد نیز که در سن 16 سالگی بعد از مطالعه در مورد ادیان مختلف به دین مبین اسلام و مذهب تشیع جعفری  گرویده است گفت: بعد از گرویدن به اسلام ضمن ارتباط و گفت‌وگوی دائم با مسلمانان و غیر مسلمانان، به تدریج به تحصیل در حوزه علوم دینی پرداختم و زیر نظر مرحوم استاد عبدالجواد فلاطوری، مدرس و صاحب کرسی اسلام شناسی دانشگاه کَن، در حوزه اسلام شناسی به تحصیل علم و بعد از آن با ورود به آموزش و پرورش به عنوان محقق و تدوین کننده سرفصل‌های درسی و دبیر به فعالیت مشغول شدم.

 

وی از دیدار با رییس  و استادان دانشگاه کاشان اظهار خرسندی کرد و افزود: امید است برگزاری این نشست زمینه همکاری های  علمی  دانشگاه کاشان با دانشگاه آلمان در زمینه های مختلف تبادل استاد و دانشجو و گفتگوهای علمی را فراهم سازد.

 

مارکوس مهدی گرهولد استاد تربیت معلم در رشته اسلام شناسی، عضو کمیسیون تدوین سر فصل های درسی آموزش و پرورش در رشته تعلمیات دینی اسلامی است و تاکنون با  جامعه المصطفی قم و تدریس علوم قرآنی در حوزه علمیه امام مهدی در لانگن حومه فرانکفورت و با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین در طرح ترجمه و تفسیر قرآن کریم و با مرکز اسلامی هامبورگ همکاری داشته است Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :