معاون آموزشی وزارت علوم: سطح بندی دانشگاه ها یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت دانشگاه هاست

۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۸ کد : ۴۶۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۱
معاون آموزشی

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری گفت:یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت دانشگاه ها ایجاد انگیزه و رقابت در عرصه  های مدیریتی دانشگاه هاست.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری در دانشگاه کاشان اظهار داشت: برای توسعه  و اثر گذاری بیشتر سطح بندی آموزش عالی را از سال  گذشته شروع کردیم.

وی به سطح بندی مراکز دولتی و غیر دولتی دانشگاه ها اشاره کرد وافزود: در بهمن ماه گذشته دوره آزمایشی سطح بندی  مراکز دولتی پشت سر گذاشته شد و نتایج بعدی در یک ماه آینده اعلام می شود .

دکتر شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه  مراکز دولتی نیز برای نخستین بار در کشور در قالب سطح بندی تعیین شده است افزود:  کل دانشگاه ها به دو دسته  جامع و تخصصی  تقسیم شده اند و هر کدام از دانشگاه ها در ردیف  چهار سطح یک، دو ، سه و  چهار قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد:بر اساس این سطح بندی هر کدام از دانشگاه ها متناسب با جایگاهشان زمینه رشد بیشتری را پیدا می کنند و طبعا در مساله نهایی این سطح بندی که در آینده اعلام خواهد شد می تواند ملاک عمل  برای هر گونه امتیاز به لحاظ تقویت و توسعه دانشگاه ها و اعتبارات و توسعه در فعالیتهای ملی و فرا ملی باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم  همچنین به طرح  ساماندهی مراکز آموزش عالی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در راستای  تحقق بخشی به مفاد مصوبه شورای انقلاب فرهنگی طرح آمایش آموزش عالی که یکی از مفاد آن ساماندهی مراکز آموزش عالی است، در قالب این بند، موسسات و مراکز آموزش عالی که بر اساس لستانداردهای مورد نظر در وزارت خانه با ملاک های قابل قبول فاصله داشته باشند مجبور به طرح ساماندهی می شوند و به این موسسات کمک می شود واین موسسات در شرایط جدیدی قرار می گیرند که بتواند خودشان را به استانداردهای آموزش عالی تطبیق دهند.

دکتر شریعتی نیاسر اظهار امیدواری کرد:  با این سیاست و حرکت هایی که شروع شده، موسسات و مراکز آموزشی به لحاظ کیفی به نتایج مطلوب تری برسند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

نظر شما :