برگزاری جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان در تهران

۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۷ کد : ۴۵۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۱
برگزاری جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان در تهران

عضوهیئت امناء موزه ملی فرش ایران از برگزاری جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان در تهران خبر داد.

دکتر امیر حسین چیت سازیان گفت: همزمان با برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری کاشان،  گنجینه‌ فرش‌های نفیس دستباف کاشان از بیست و یکم تا سی و یکم تیرماه جاری در موزه ملی فرش ایران نمایش داده می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهتر آثار متنوع و ارزشمند هنرمندان وتولید کنندگان کاشانی ونیزپاسداشت پیشکسوتان شهرفرشهای ابریشمی زربفت جهان ذکر کرد و افزود: در این جشنواره که بالغ برچهل فرش نفیس معاصر به نمایش درمی آید، کارگاه های رنگرزی وطراحی وبافت نیز برای آشنایی مخاطبین دایر می شود.

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: همزمان با این جشنواره و هفته فرهنگی کاشان، با برگزاری جلسات متعدد وارائه نمایشگاه گردشگری این شهرباستانی ومحصولات ذیربط برجاذبه های این دیار خواهد افزود.

دکتر چیت سازیان از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور، شهرداری کاشان، دانشگاه کاشان ، پژوهشکده فرش ایران، اتحادیه تولید کنندگان فرش کاشان ودفتر انجمن علمی فرش در کاشان، حامیان برگزاری این جشنواره  قدردانی کرد و افزود: در پایان برگزاری جشنواره از هنرمندان رشته های مختلف فرش تجلیل می شود.

 جشنواره تابستانی فرش نفیس دستباف کاشان  از ساعت 9 تا 18 در موزه ملی فرش ایران واقع در تهران- تقاطع کارگرشمالی وفاطمی برای بازدید علاقمندان دایر است. 

نظر شما :