انتشار بیست و دومین شماره مجله مطالعات عرفانی

۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۲ کد : ۴۵۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۳
معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه کاشان از انتشار شماره بیست و دوم مجله مطالعات عرفانی در این دانشگاه خبر داد.

معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه کاشان از انتشار شماره بیست و دوم مجله مطالعات عرفانی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین حیدری افزود: استعاره‌های سماع در انس‌التائبین احمد جام نامقی به قلم: سیدمحمد استوار نامقی، محمود رضا قربان صباغ، چگونگی استفاده عارفان از: حدیث «الفقر فخری» و رویاروییِ محدثان با این روایت از: احمد خالدی، بررسی نقش سه عارف خطّه قومس در حفظ و استمرار اندیشه خسروانی و حکمت اشراق از: طاهره خواجه گیری و فهیمه خراسانی از جمله مقالات ارائه شده در  این شماره از نشریه است.

وی اظهار کرد: در این شماره از مجله همچنین مقالاتی با عناوین معیار اعظم بودن «اسم اعظم» خداوند در عرفان اسلامی به قلم: کاوس روحی برندق، ادریس (ع) از: منظر ابن‌عربی (با تکیه بر فتوحات مکیّه و فصوص‌الحکم) از: محمد شفیع صفاری، فاطمه حکیما،  تحلیل الگوهای فکری مولوی در نمادپردازی‌های حیوانی به قلم علی صفایی ، رقیه آلیانی، تصحیح انتقادی و تحلیل ساختاری یک بیت عرفانی از: دیوان حافظ به قلم: علیرضا فولادی، نخستین تبیین احوال و مقامات عرفانی در مناجات «خَمسَ عَشَرَه» به قلم: محمد مشهدی نوش‌آبادی منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه شماره 23 مجله مربوط به نیمه  نخست 1395 در دست تدوین نهایی است افزود: مجله تخصصی مطالعات عرفانی از تابستان سال 1384 در زمینه سنت عرفانی ادیان مختلف به منظور گسترش مرزهای دانش، افزایش اطلاعات وپژوهشهای علمی، نشر نتایج تحقیقات بدیع وارزشمند در زمینه مسائل ومباحث عرفانی، شناساندن فعالیت های علمی پژوهشگران وتوسعه و استحکام روابط علمی میان پژوهشگران کشور، منتشر کرده است.

این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور: WWW.magiran.com و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی WWW.SID.ir نمایه می‌شود. و بر اساس نامه شماره 2596/3 مورخ 29/3/1387 از سوی کمیسیون بررسی نشریان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز رتبه علمی پژوهشی گردیده است.

آدرس سایت مجله:

http://s-erfani.kashanu.ac.ir/index.php?&slct_pg_id=38&sid=1&slc_lang=fa

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :