پیام تشکر دبیر هیات نظارت و معاون فرهنگی دانشگاه از مواضع سنجیده تشکلهای دانشجویی در حادثه فوت دانشجوی دانشگاه

۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۱ کد : ۴۵۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۰۷
فوت دانشجو

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"برطرف کردن مشکلات کلان کشور بر عهده مسئولان عالی رتبه است اما مطالبه گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعاً زمینه ساز تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات خواهد بود."

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای؛ دوازدهم تیرماه نود و پنج

جناب آقای علی اکبری؛ دبیر محترم انجمن اسلامی مستقل دانشگاه کاشان

جناب آقای صمدی؛ مسئول محترم بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان

جناب آقای حیدرپور؛ دبیر محترم انجمن اسلامی دانشگاه کاشان

خبر در گذشت یکی از دانشجویان دانشگاه که به منزله فرزند علمی این مجموعه تلقی می شد؛ برای جامعه علمی، اساتید، کارکنان و دانشجویان بهت‌آور و متأثرکننده بود. پرکشیدن آن عزیز، همه‌ی ما را  به تأمل و تفکر در این حادثه تلخ و عوامل، زمینه‌ها و پیامدهای آن فرا می‌خواند.

روشن است که بررسی این‌گونه حوادث نیاز به فضایی آرام و دورشدن از احساسات و هم‌اندیشی و هم‌فکریِ همه‌ی اهل علم - اساتید و دانشجویان بزرگوار و در رأس آن تشکل‌های علمی و فرهنگی جامعه‌ی دانشگاهی-دارد تا با دقت نظر آن حادثه را بکاوند و نتایج آن را دست مایه تصمیم گیری سازند. متأسفانه افراد و گروه‌هایی با زیرپاگذاشتن اصول اولیه‌ی اخلاقی و عدم  احترام به حرمت آن عزیز ، زمینه‌ی بروز و انتشار شایعات و دروغ‌پراکنی‌ها را فراهم نمودند. دانشگاه، علی‌رغم همه‌ی تهمت‌ها، بنابر تعهد اخلاقی و انسانی خود نسبت به خانواده‌ی آن مرحوم در مقام پاسخگویی برنیامد.

در این میان آنچه بیش از هر چیز شورانگیز و امید بخش بود رفتار عقلانی و مدبرانه اکثریت تشکل های دانشجویی دانشگاه کاشان است که داوری درست را دست مایه خود ساختند و با سکوت و آرامش و پرهیز از رفتارهای جنجالی، ضمن حفظ حرمت آن عزیز از دست رفته و التیام بر زخمهای خانواده ایشان ؛ از شعله ور کردن آتش بداخلاقی جلوگیری نمودند.

جا دارد از جنابعالی به عنوان دبیر و راهبر تشکل ارزشمندتان که با پرهیز از فضای پرتنش و عدم صدور بیانیه‌های عجولانه ، زمینه‌ی بررسی مسأله توسط ارگان‌ها و نهادهای رسمی- اعم از دانشگاه، قوه‌ی قضاییه و مجلس شورای اسلامی- را فراهم مینمایید، تشکر و قدردانی نمایم. روشن است که جزییات حادثه و نتایج تحقیقات پس از قطعیت در اولین زمان ممکن به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

معاونت فرهنگی و هیئت نظارت دانشگاه کاشان با استقبال از انتقادات، پیشنهادات و نقطه‌نظرات تشکل‌های دانشجویی، در پی جلوگیری از حوادث مشابه و ارتقای فضای فرهنگی و اخلاقی دانشگاه ؛تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت . طی این مرحله، بدون تداوم همراهی و همدلی شما بزرگواران ممکن نخواهد بود؛ چرا که دانشجو به عنوان نماد آزادی و آزاداندیشی و فارغ از دلبستگی‌ها و بازی‌های سیاسی ؛همراه با صداقت و صراحت در زبان، داعیه ای جز دفاع از حق و حقیقت و  کمک برای  جلوگیری از حوادث مشابه ندارد.

برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی، توفیق و قبولی طاعات را دارد.

حسین ستار

دبیر هیئت نظارت و معاون فرهنگی دانشگاه کاشان

 باسپاس 


( ۱ )

نظر شما :