نشست وزیر علوم با اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۴ کد : ۴۵۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۸
در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان نشستی با حضور اعضای هیات رئیسه این دانشگاه برگزار شد.

 در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان  نشستی با حضور اعضای هیات رئیسه این دانشگاه برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست ضمن معرفی دانشگاه به  ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه پرداخت و گفت: فعالیت های  دانشگاه در چارچوب تدوین برنامه راهبردی دانشگاه پیش می رود.

 

دکتر عباس زراعت اداره رصدخانه بین المللی کامو توسط دانشگاه کاشان را از وزیر علوم خواستار شد و اظهار کرد: این رصدخانه فرصت مناسبی برای تبادلات علمی محققان و اندیشمندان سراسر کشور و جهان و بین المللی کردن دانشگاه است.

 

وی از دیگر فعالیت های دانشگاه  ایجاد شعبه آی سی تی پی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: مقدمات راه اندازی این شعبه انجام شده که با پیگیری ها و حمایت های وزارت علوم، امید است در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این شعبه در دانشگاه کاشان باشیم.

 

دکتر زراعت راه اندازی چند آزمایشگاه همکار را از دیگر برنامه های در دست اقدام دانشگاه بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه کاشان مهد صنعت فرش، گلاب و اسانس است دو آزمایشگاه با کمک اداره استاندارد برنامه ریزی شده که امیدواریم با ایجاد این آزمایشگاه ها و کانون گلاب و فرش زمینه ای را برای کیفی کردن تولید این محصولات ایجاد نمائیم تا بتوانیم صادرات و رونق این محصولات را شاهد باشیم.
 


 

دکتر زراعت به افتخارات و موفقیت های دانشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه کاشان به لحاظ تعداد مقالات رتبه 18 و از نظر تعداد استنادات رتبه 17 و از کیفیت مقالات رتبه 9 را به دست آورده است.

 

وی اظهارکرد: دانشگاه کاشان همچنین در بین یک درصد دانشگاه های مؤثر دانشگاه های جهان قرار گرفت و همچنین پرکارترین دانشمند بین المللی از دانشگاه کاشان بود و چهار دانشمند جهانی در پنج رشته علمی در سال گذشته از این دانشگاه معرفی شدند.

 

رییس دانشگاه کاشان به اصلاح  چارت دانشگاه اشاره کرد و افزود: نسبت استاد و دانشجو و استاد و کارمند باید استاندارد شود که بر این اساس  با اقدامات انجام شده در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو یک به 18 است که تلاش داریم این نسبت به  یک به 16 برسد.

 

دکتر زراعت کسب رتبه دوم درسال گذشته در بین دانشگاه های کشور در حمایت از طرح های پژوهشی ، کسب رتبه نخست دانشگاه در جذب و حمایت های خیرین را از دیگر افتخارات دانشگاه بیان کرد و گفت: اندیشگان نیز از دیگر برنامه های موفق دانشگاه است .

 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه  با برنامه های مختلف، تعاملات و ارتباط  با صنعت و ارتباط با مدیریت شهری و جامعه را شروع کرده  که امید است با این ارتباطات در راستای رفع نیازهای جامعه بتوانیم گام مهمی را برداریم.

 

دکتر زراعت مهمترین مشکلات دانشگاه را بدهی ها و عدم پرداخت دیون ذکر کرد و افزود:  بودجه  دانشگاه با چارت سازمانی سازگار نیست که امید است با حمایت های وزیر محترم علوم بتوانیم دیون را پرداخت نماییم.

 

رییس دانشگاه کاشان حمایت های 50 درصدی وزارت علوم از خیرین را خواستار شد و تاکید کرد: به دلیل عدم حمایت دولت متاسفانه بسیاری از پروژه ها تعطیل  شده که امید است با پیگری های وزیر علوم این پروژه ها تکمیل شود.

 

 

در این نشست همچنین معاونان طرح و توسعه، دانشجویی، فرهنگی، اداری مالی و آموزشی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها و مشکلات حوزه مربوطه خود پرداختند و نقطه نظرات خود را بیان کردند.


نظر شما :