تجلیل از برگزارکنندگان مرحله منطقه ای جشنواره سراسری قرآن دانشجویان در دانشگاه کاشان

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۳ کد : ۴۵۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۹
طی مراسمی از برگزارکنندگان مرحله منطقه ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که در اردیبهشت سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار شد تقدیر شد.

طی مراسمی از برگزارکنندگان مرحله منطقه ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه کاشان تقدیر شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم ضمن قدردانی از میزبانی خوب دانشگاه کاشان در برگزاری این مسابقات و تجلیل از برگزارکنندگان، خدمت به قرآن را بسیار با ارزش دانست و گفت: خدمت به قرآن پاداش و عنایت ابدی پروردگار متعال را به همراه دارد.

 

دکتر عباس زراعت نخستین هدف و فلسفه قرآن را انسان سازی بیان کرد و اظهارداشت: هر چند قرآن دارای مطالب گوناگونی از آموزه های قرآنی است، ولی هدف اصلی قرآن تنها هدایت انسان به سمت و سویی است که اصطلاحا باید گفت انسان سازی، به این معنا که انسانی را می سازد که خلیفه خدا و انسان کامل است.

 

وی راهنمای عقل انسان را قرآن دانست و افزود: اگر انسان کامل شویم و طبق دستورات قرآن عمل کنیم و از عقل خود بهره ببریم سعادتمند می شویم و اگر انسان عاقل نباشد و دارای هزار مدارج علمی باشد علم او بی ارزش است.

 

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن در این است که قرآن در جامعه دینی کمرنگ است خاطر نشان کرد: زمانی که در جامعه اسلامی به قرآن و عبادات بها دادیم و به آنها به عنوان یک فرهنگ دینی در جامعه عمل کردیم، در آن صورت جامعه ما در همه ابعاد، رنگ دینی و ارزشی به خود می‌گیرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این نشست از هماهنگی و همکاری مجموعه فرهنگی دانشگاه ، شهرداری و هنرمندان در برپایی این مسابقات قدردانی کرد و گفت:  ویژگی این مسابقات انتخاب و حضور داوران و قاریان برجسته همچون استاد سعیدیان  بود.

 

دکتر حسین ستار اظهار امیدواری کرد: برگزاری این مسابقات گامی برای انس هر چه بیشتر با قرآن کریم و ترویج فرهنگی دینی و اسلامی باشد.

 

مرحله منطقه ای سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با حضور 128 نفر در تاریخ دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

در پایان این مراسم از برگزارکنندگان مرحله منطقه ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه کاشان تجلیل شد.  
 

نظر شما :