نماینده مردم کاشان: مدیران باید دیدگاه توسعه طلبانه داشته باشند

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۵۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۵
نماینده مردم کاشان: مدیران باید توسعه طلب باشند

نماینده  مردم شهرستان  های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران باید دیدگاه توسعه طلبانه  و نگاه بلند داشته باشند.

 

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در نشست با اعضای هیات علمی، مدیران و کارشناسان اقتصادی کاشان در دانشگاه کاشان اظهار داشت: مدیریت نیاز به جسارت و افراد حرفه ای دارد.

 

وی اراده محکم و اصرار در امور را از دیگر موارد لازمه مدیریت دردانشگاه دانست و افزود: پیگیری و اراده قوی و مستحکم موجب موفقیت در امور می شود.

 

وی به ظرفیت های بالقوه دانشگاه کاشان در زمینه های سخت افزاری  و نرم افزاری اشاره کرد و اظهار داشت: برای موفقیت در دانشگاه همچنین به فرهنگ سازی و استفاده از افراد حرفه ای وبکارگیری مشاوران کارآزموده و حرفه ای نیاز است.

 

نماینده مردم کاشان اعضای هیات علمی و دانشجویان را سرمایه دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: باید سعی نماییم تا بااستفاده از روش ها و تکنولوژی های جدید ومشارکت با بخش های خصوصی دانش و ایده  را به ثروت تبدیل کنیم.

 

دکتر ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت باید از دل دانشگاه برخیزد افزود: رسالت اصلی دانشگاه تامین رفاه اجتماعی برای مردم است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین حوزه فنی و تخصصی و کارشناسی در دانشگاه است خاطر نشان کرد: برای تامین رفاه اجتماعی نیاز به کارآفرینی برای نخبگان و فرهیختگان و تبدیل  جامعه به جامعه ثروت آفرین است.

 

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، چالش اصلی دانشگاه ها را  کمبود اعتبارات دانست و تصریح کرد: برای تامین اعتبار یا باید از طرف  دولت یا از طریق خیرین و یا سرمایه گذاری و راه های اقتصادی و تولیدمالی اقدام نمود.

 

دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه اگر نگاه دانشگاه فقط متکی به دولت باشد بخش شکست خورده ای خواهد بود تاکید کرد: برای تامین اعتبارات باید افراد حرفه ای رادر اجرا برای موارد مختلف بکار گیریم..

 

وی خاطر نشان کرد: نوع جذب اعتبارات دولتی یک کار حرفه ای و راه جذبش متفاوت است و در دانشگاه باید از راه های مختلف انجام پذیرد.

 

نماینده مردم کاشان، ثروت عظیم دانشگاه کاشان را منابع انسانی خیرین و واقفین بیان کرد و افزود: خیرین و واقفین آموزش عالی از دانشگاه کاشان نشات گرفته و به جاهای دیگر سرایت کرده است و این نشان دهنده هوشمندی  این دانشگاه است که باید این درخت تناور را رشد و توسعه دهیم.

 

دکتر ساداتی نژادبا بیان اینکه منطقه کاشان دارای ظرفیت های بی نظیری است ولی در استفاده از ظرفیت های منابع انسانی ضعف وجود دارد تاکید کرد: باید نیروهایی که دارای انگیزه و به خلق ایده می پردازند  سر دست بگیریم و به آنها بال پرواز داده و به رسمیت بشناسیم.
 

 

وی جذب خیرین  خارج از کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: خیرین و واقفین ، نقش بسزایی در توسعه علمی  دانشگاه ها دارند که جذب این افراد نیاز به افراد حرفه ای دارد.

 

دکتر ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه باید به سمت خلق ثروت برویم و با نگاه  اقتصادی  فعالیت های خود را ادامه دهیم افزود: با ایجاد شرکت های دانش بنیان و بااستفاده از روش ها و تکنولوژی های جدید باید سعی نماییم  دانش و ایده را بفروشیم.

 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا با کمک اعضای هیات علمی ، متخصصان و کارشناسان و مردم بتوانیم رفاه اجتماعی مردم منطقه را شاهد باشیم.

  


نظر شما :