یکی از محققین صنعت داروسازی کشور انگلیس: ایده دانشجویان در پیشرفت علم تاثیر گذار است

۰۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۶ کد : ۴۵۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۶۷
پزشک و یکی از محققین صنعت داروسازی کشور انگلستان گفت: همکاری و خلق ایده دانشجویان در توسعه علمی و پیشرفت کشور بسیار تاثیر گذار است

 پزشک و یکی از محققین صنعت داروسازی کشور انگلستان گفت: همکاری و خلق ایده دانشجویان در توسعه علمی و پیشرفت کشور بسیار تاثیر گذار است

 

دکتر ابراهیم نادرعلی در جمع مدیران و اساتید دانشکده منابع طبیعی و پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر، دانشجویان را نسل کنونی و سرمایه  بالقوه کشور دانست و اظهار داشت: استادان دانشگاه باید سعی نمایند تا دانشجویان را خلاق محور کنند و از ایده و توان علمیشان در زمینه های مختلف استفاده کنند.

 

وی بهترین راه توسعه را ترسیم چشم انداز ذکر کرد و افزود: باید استراتژی هدف دار برای تمام برنامه های خود داشته باشیم  و براساس اصول آن برنامه های خود را اجرایی کنیم.

 

این دارو ساز برجسته ایرانی الاصل،  پژوهشکده اسانس  دانشگاه کاشان را فرصتی مناسب برای رونق اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: تولید اسانس مهمترین منبع درآمد است و در کشورهای خارجی  در مصارف عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد.

 

وی، از بین بردن اعتیاد کشور ایران به نفت را تاکید کرد و افزود: روش های گوناگون و منابع و صنایع عظیمی در ایران وجود دارد که می تواند جایگزین نفت شود که این همت اساتید و دانشجویان را می طلبد.

 

وی از گیاهان دارویی به عنوان دیگر پتانسیل کشور ایران و منبع درآمدی ذکر کرد و اظهار داشت: گیاهانی همچون انار، دارچین، نعنا ، گل محمدی و غیره خاصیت دارویی دارند و از عصاره آنها می توان در درمان بسیاری از بیماریها استفاده کرد.

 

دکتر نادرعلی با بیان اینکه 99 درصد از داروهای تولیدی منبع عمده آن از طریق گیاهان است تاکید کرد: کشور آمریکا بزرگترین بازار دارویی است که اگر دارویی در ایران کشف شود و بازار آن دارو را در آمریکا داشته باشیم دیگر نیازی به نفت نیست و سود عظیمی عاید کشورمان می شود.

 

این  پزشک و داروساز همکاری دانشگاهیان را برای توسعه علمی و اقتصادی لازم دانست و تصریح کرد: لازمه نیل به اهداف توسعه ملی، برخورداری از دانش و فنّاوری پیشرفته است که تنها در سایة پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای حاصل می‌شود.

 

 

نظر شما :