دیدار مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان با امام جمعه مشهد اردهال

۰۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۳ کد : ۴۵۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۴۹
دیدار مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان با امام جمعه مشهد اردهال

 رییس دانشگاه کاشان، معاون، مدیران و کارشناسان فرهنگی این دانشگاه با امام جمعه مشهد اردهال دیدار و گفتگو کردند.

 امام جمعه مشهد اردهال در این دیدار،  نشست با فرهنگیان دانشگاه کاشان را در راستای تقویت بنیه فرهنگی مثبت ارزیابی کرد و گفت: شهرستان کاشان در تارک تاریخ همیشه در زمینه های مختلف  فرهنگی، فقهی و فلسفی خوش درخشیده و بزرگان علم و ادب و شخصیت های برجسته و بزرگی از این دیار برخیزیده اند که امیدواریم این شخصیت ها برای همیشه محفوظ و استمرار داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی تبار علم را منشاء اقتدار نظام جمهوری اسلام بیان کرد و افزود: انسان در سایه علم معنا و ارزش پیدا می کند و همه ارزش های انسانی را کسب می کند.

 

وی رسالت دانشگاه را برای ارتقاء فرهنگی و توسعه علمی بسیار سنگین دانست و اظهار داشت: ارتباط دانشگاه، حوزه و مرجعیت و همراهی با مردم کلید رفع مشکلات فرهنگی در جامعه است.

 

امام جمعه مشهد اردهال توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب را راه برون رفت از مشکلات و چالش ها در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: دانشگاه و حوزه باید سعی کند تا نسبت به انقلاب زدایی که عده ای از دشمنان خارجی به دنبال آن هستند خود را حفظ و مراقبت کند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار  انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا و ایثارگری های جوانان و دانشجویان دانست و تاکید کرد: باید سعی نماییم تا با اتحاد و و پیوند هر چه بیشتر دانشگاه و قشر دانشجو با حوزه و قشر روحانیت از این انقلاب که با خون شهدا و تلاش های رهبر کبیر انقلاب و جوانان به دست آمده محافظت نماییم.

 

رییس دانشگاه کاشان در این دیدار ضمن معرفی و ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه، یکی از رسالت های مهم دانشگاه را ارتقاء سطح فرهنگی بیان کرد و گفت:  ارتباط بین حوزه ودانشگاه نقش بسزایی در توسعه فرهنگ در جامعه دارد.

 

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: دانشگاه، محور توسعه است و باید بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و چنانچه ارتباط دانشگاه با جامعه از بین برود، این نهاد قادر به تداوم حیات خود نخواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه و حوزه و با انجام فعالیت های فرهنگی می توان با مساله ایران هراسی و اسلام هراسی را که رسانه های غربی در صدد آن هستند مواجهه نمود و با ارتباطات و از طریق فضای مجازی چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کرد.

 

نظر شما :