سفر علمی اساتید دانشگاه کاشان به دریاچه نمک

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۲ کد : ۴۵۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۶۱
سفر علمی با حضور اساتید دانشگاه کاشان در روز چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه به عمق دریاچه نمک برگزار شد.

سفر علمی با حضور اساتید دانشگاه کاشان در روز چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه به عمق دریاچه نمک برگزار شد.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان گفت: دریاچه نمک و یا به عبارت صحیح تر علمی، پلایای قم گنجینه ای عظیم و منحصر به فرد این کره خاکی است که حاصل و میراث تراکم عناصر دریایی عظیم بوده که در طی میلیون ها سال انباشت و ترسیب شده است.



داوود حسنعلیان اظهار داشت: تنوع عناصر و عمق دریاچه به گونه ای است که به هر میزان از نظر دانش و فناوری بیشتر تلاش و پیشرفت نماییم استحصال عناصر باارزش تر پاداش آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خوان عظیم این پلایای استثنایی آنقدر غنی هست که رشته های مختلف علمی را سیراب کند افزود: اما متأسفانه علیرغم قرارگیری تعداد زیادی دانشگاه جامع و ده ها رشته مرتبط در پیرامون آن به علت عدم وجود فرهنگ کار واقعی و نبود روحیه استقرار و کار میدانی و اکتفا به کلاس و آزمایشگاه های روتین و معمول و گاهاً مقاله باعث شده توجه ما از عظیم ترین پتانسیل معدنی، نمکی و حتی توریستی این واحد مورفولوژیک مغفول بماند.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: این حرکت قابل تحسین اساتید محترم دانشگاه کاشان توجه هرچه بیشتر ما را به شناخت و بهره برداری علمی با همکاری دانشگاه های دیگر رهنمون سازد و به جای تلاش جهت حل مشکلات و معضلات جهان نیم نگاهی نیز به پتانسیل های محیطی پیرامون نماییم تا ضمن ایجاد اشتغال و ثروت، رفاه و قدرت را نیز از طریق پژوهش های علمی به جامعه خود هدیه نمائیم.

 

 

نظر شما :