برگزاری کنفرانس علمی کامپوزیت ها، کاربردها و روش های ساخت در دانشگاه کاشان

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۱ کد : ۴۴۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۱۵
کنفرانس علمی کامپوزیت ها، کاربردها و روش های ساخت با حضور پروفسور شکریه عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، استاد برجسته مهندسی مکانیک، استاد نمونه کشوری و دبیر ستاد مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی ریاست جمهوری در دانشگاه کاشان برگزار شد

 کنفرانس علمی کامپوزیت ها، کاربردها و روش های ساخت با حضور پروفسور شکریه عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، استاد برجسته مهندسی مکانیک، استاد نمونه کشوری و دبیر ستاد مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی ریاست جمهوری  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

پروفسور محمود مهرداد شکریه در این کنفرانس علمی گفت:  کامپوزیت ها یا مواد مرکب، که از ترکیب و اختلاط دو و یا چند ماده حاصل می شوند، از جمله مواد مهندسی و ساختارهای جدیدی هستند که در توسعه و ساخت بسیاری از شاهکارهای مهندسی قرن اخیر سهم بسزایی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه کامپوزیت ها به سه دسته اصلی کامپوزیتهای پایه پلیمری، کامپوزیتهای پایه فلزی و کامپوزیتهای پایه سرامیکی تقسیم بندی می شوند، افزود: کامپوزیت ها نسبت به وزن خود مقاومت مکانیکی بالایی دارند، مقاومت در برابر خوردگی آن ها بالاست، نسبت به فلزات خصوصیات مکانیکی بهتری دارند و به عنوان یک عایق حرارتی خواص خوبی دارند.

 

رئیس موسسه کامپوزیت ایران، به کابردهای کامپوزیت در صنایع مختلف اشاره کرد و گفت:  مواد کامپوزیتی به دلیل نسبت استحکام به وزن بسیار بالا و مقاومت بالا نسبت به فلزات، در صنعت هوا فضا و در صنایع نوین، در ساخت بدنه جنگنده های رادارگریز، در ساخت قطعات هواپیما و پره نیروگاه بادی و پره هلیکوپتر کاربردهای وسیعی دارند.

 

پروفسور شکریه با اشاره به اینکه از کامپوزیت ها به دلیل  خاصیت سبکی و مقاوم بودن درمقابل خوردگی در صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، دریایی، لوله ها وسازه های زیر آب استفاده زیادی می شود افزود: همچنین امروزه از کامپوزیت ها در صنایعی مختلف دیگری مانند خودروسازی، ساخت قایق ها و پاروهای ورزشی، ساخت موتورسیکلت و دوچرخه، سازه های خطرناک بتونی در معرض زلزله و صنایع پزشکی مانند پر کردن دندان، ساخت استخوان و دست و پای مصنوعی، صنایع هوا فضا همچون ساخت بالگرد، هواپیما، موشک و سفینه های فضایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استاد برجسته مهندسی مکانیک به دانشجویان توصیه کرد تا از علم خود نهایت استفاده را بنمایند و ایده و خلاقیت و فکر خود را در راستای تجاری سازی بکار گیرند.

 

پروفسور شکریه خاطر نشان کرد: ارتباط با صنعت و استفاده از فناوری های نوین می تواند نقطه عطفی برای گسترش رشد و تعالی کشور محسوب شود.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان کنفرانس


نظر شما :