برگزاری مراسم روز بزرگداشت کارگر در دانشگاه

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۱ کد : ۴۴۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۷
روز کارگر

 مراسم بزرگداشت روز کارگر با حضور رییس و معاونین دانشگاه با اجرای برنامه های متنوع در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

رییس دانشگاه کاشان دراین مراسم با  گرامیداشت این روز و قدردانی از تلاش های سخت و طاقت فرسای کارگران گفت: توسعه فضاهای علمی این دانشگاه مرهون تلاش های شما کارگران سختکوش است.

 

دکتر عباس زراعت کار را با اشاره به آیات قرآن بسیار با ارزش دانست و افزود: ارزش انسان به کاری است که انجام می دهد و انسان های پرکار باارزش ترند.

 

وی با بیان اینکه پیامبران ما نیز از قشر کارگر بوده اند خاطر نشان کرد: مسئولین و کسانی که اداره جامعه را بر عهده می گیرند باید از این قشر باشند و کار را با ارزش بدانند و برای رضای خدا کار کنند.

 

وی به اصل 28 قانون اساسی در خصوص کار اشاره کرد و تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند و دولت نیز موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای همه افراد، امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند باریتعالی کارگر را به مانند مجاهد فی سبیل الله می داند گفت: کسانی که برای رزق خانواده خود زحمت می کشند نزد خدای متعال جایگاه والائی دارند.

 

دکتر زراعت کار را نوعی عبادت دانست و از کارگران خواست تا ارزش کار خود را بدانند و برای رضای خدا کار خود را انجام دهند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر به ارزش کار در اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش پیامبر اکرم(ص)،هر کس از زحمت و تلاش خویش روزی خود را به دست آورد، در روز قیامت در صف پیامبران قرار گرفته و به ثواب آنان نائل خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی تقوی الهی را به کارگران توصیه کرد و افزود: کارگران باید آنچه را که حلال است انجام و از آنچه که حرام است اجتناب ورزند.

 

وی خاطر نشان کرد: کارگران شریف‌ترین انسان های اجتماع هستند، بطوری که رسول گرامی اسلام(ص) و سایر امامان معصوم(ع) از کار کردن‌ به عنوان عملی دنیوی و اخروی که دارای اجر و ثواب بسیار است یاد نموده و نسبت به آن توصیه‌های بسیار کرده‌اند.

 

در این مراسم از کارگران نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شد.


 

نظر شما :