انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشی فی مابین موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی با فرمانداری و دانشگاه های کاشان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۰ کد : ۴۴۷۹ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۱۲۶۶
تفاهم نامه

 

 

 

تفاهم  نامه همکاری پژوهشی با موسسه آموزشی، تحقیقاتی صنایع دفاعی و فرمانداری ویژه کاشان و دانشگاه های دولتی و آزاد کاشان و ستاد توسعه دانشگاه کاشان در این دانشگاه به امضاء رسید.

 

 

 

رییس دانشگاه کاشان گفت: این تفاهم نامه به منظور تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی دستاوردهای علمی پژوهشی دانشگاه  های منطقه فرهنگی کاشان و بهره گیری از پتانسیل علمی و حمایت های مالی و ظرفیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شد.

 

 

 

دکتر عباس زراعت، به اشتراک گذاری منابع برای هم افزایی ظرفیت ها به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان دفاعی کاشان، جهت دهی سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های فناورانه در چارچوب اسناد بالادستی و جذب سرمایه ها در منطقه، اولویت بخشی به نیازهای تخصصی دفاعی در منطقه و تلاش برای تامین نیازها با اتکا به پتانسیل موجود،همکاری در راه اندازی پردیس فناوری تخصصی و تدوین نقشه راه مشترک برای تحقق فناوری های خوش آتیه با توجه به ظرفیت های منطقه را از جمله اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد.

 

 

 

 وی افزود: با امضاء این تفاهم نامه ایجاد بستر رفع نیازهای دفاعی با رویکرد توسعه فناوری های پیشرفته، نوظهور و بدیع، افزایش نقش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سیاست گذاری هاو تعریف چشم انداز و برنامه ریزی های علمی فناورانه منطقه فرهنگی کاشان و بازبینی و معماری ماموریت ها در راستای تحقق همکاری های دوجانبه و تلاش برای تامین نیازهای تخصصی تجهیزات و نیروی انسانی منطقه فرهنگی کاشان فراهم می شود.

 

 

 

جانشین معاون پژوهشی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این نشست، حمایت مادی و معنوی از حرکت شرکت های دانش بنیان در موضوعات خوش آتیه مورد حمایت موسسه را از موارد این تفاهم نامه عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که  اجرای برخی طرح های موضوع این تفاهم نامه برای بخش دفاع دارای اولویت بوده و برای تحقق آن سرمایه گذاری مشترک ضروری باشد حداقل 25 درصد منابع مالی آن توسط فرماندار و یا ستاد توسعه دانشگاه کاشان و سایر ظرفیت های کاشان تامین و 75 درصد آن را سایر شرکاء تفاهم نامه به نمایندگی موسسه تامین خواهد نمود.

 

وی پتانسیل نیروی انسانی و قابلیت ها و امکانات دانشگاه کاشان را درخور توجه و بسیار مثبت دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری های علمی نوین کاربردی بسیار زیادی در صنایع دفاعی دارد.

 

 

 

وی با بیان اینکه با امضاء این تفاهم نامه  مشارکت در تدوین نقشه راه تحقق فناوری های مورد نیاز دفاعی و ایجاد زمینه همکاری طرفین فراهم می گردد تاکید کرد: دانشجویانی که موضوع پایان نامه و رساله آنها مرتبط با نیازهای وزارت دفاع باشد، از کسر خدمت سربازی بهره مند می گردند

 

 


این تفاهم نامه که به مدت  سه سال اعتبار دارد در 7 ماده در چهار نسخه اصلی تنظیم و به امضاء طرفین رسید.

 

 

نظر شما :