امام جمعه موقت کاشان: انس با قرآن سپر محکمی در برابر وسوسه های شیطانی است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۰ کد : ۴۴۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۰
امام جمعه موقت کاشان گفت: دوستی و انس با قرآن سپری محکم در برابر دسیسه های شیطانی و وسوسه های نفسانی است

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: دوستی و انس با قرآن سپری محکم در برابر دسیسه های شیطانی و وسوسه های نفسانی است

 

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی تبار در مراسم اختتامیه مرحله منطقه ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه کاشان، با قدردانی از برگزار کنندگان این محفل قرآنی و دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات گفت: شما دانشجویان که در این سنین جوانی در محیط دانشگاهی با قرآن مأنوس شدید و تحت تأثیر تهاجمات فرهنگی قرار نگرفتید اجر شما نزد خدای متعال و حضرت ولی عصر(عج) محفوظ است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان هنگامیکه گوهری در اختیارش باشد می تواند آن را حفظ کند و به ارزش آن واقف باشد اظهار کرد: شما دانشجویان با این راهی که پیمودید و قرآن را سرمشق زندگی خود قرار دادید گوهرگرانبهایی را در وجود خود پرورش دادید.

 

وی حفظ و پاسداری از این گوهر گرانبها را مورد تاکید قرار داد و افزود: جوانی که مأنوس با قرآن است خودش را در برابر ناملایمات و وسوسه های نفسانی و شیطانی بیمه کرده است.

 

 

حجت الاسلام اسلامی تبار تدبر در قرآن را لازم دانست و گفت: تا عمق قرآن را درک نکنیم نمی توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

 

وی علم همراه با قرآن را با ارزش دانست و به دانشجویان تاکید کرد: سعی کنید در کنار تلاش قرآنی، تلاش علمی خود را نیز داشته باشید و همانگونه که در این عرصه رشد و نمو کردید در توسعه علمی و سنگر دانش نیز کمر همت ببندید.

 

 دبیر اجرایی مرحله منطقه ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان نیز، تعداد شرکت کنندگان این دوره مسابقات را 128 نفر(78 خانم و 50 نفرآقا) ذکر کرد و گفت: این تعداد دانشجو از 31 دانشگاه مناطق 4 و 6 کشور شرکت کردند.

 

وحید صدوقی اظهار کرد: پس از دو روز رقابت 36 نفر از دانشجویان (18خانم و 18 آقا)  در رشته های قرآنی قرائت، ترتیل ، قرائت ، تحقیق، حفظ 5 جزء،10 جزء و 20جزء، به عنوان برگزیده این دوره مسابقات معرفی شدند.

 

نظر شما :