شروع مسابقات قرآنی منطقه ای دانشگاه های کشور در دانشگاه کاشان

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۸ کد : ۴۴۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۱
مرحله منطقه ای سی و یکمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با حضور قاریان بین المللی در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

مرحله منطقه ای سی و یکمین دوره  جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با حضور قاریان بین المللی در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

دبیر اجرایی مرحله منطقه ای سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: در این مرحله از مسابقات در رشته های تلاوت ترتیل، تحقیق و حفظ 5 جزء، 10جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و بیش از 120  دانشجو خواهر و برادر از استانهای اصفهان، قزوین، قم، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، و یزد شرکت دارند.

وحید صدوقی با بیان اینکه تیم داوری مسابقات منتخبی از داوران شهرستان کاشان و داوران بین المللی می باشند افزود: برگزیدگان این دوره مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

ریس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با خیر مقدم به دانشجویان شرکت کننده دراین مسابقات گفت: افرادیکه با قرآن مأنوس هستند سعادت دنیا و آخرت نصیبشان خواهد شد و مشمول اجر و فضل خداوند می گردند.

دکتر عباس زراعت به غافل بودن  برخی افراد با قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کتاب انسان سازی و اخلاق است و زندگی با آیات قرآن برای همه انسان ها آگاهی بخش و بصیرت افزاست و مانند چراغ راه، روشنی بخش است.

وی خاطر نشان کرد: کسی که ترجمه آیات قرآن را به درستی درک و فهم کند می تواند به تمام قوانین جامعه آگاهی یابد.

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه قرآن بهترین معلم و کلید درب های بسته است به استادان و دانشجویان دانشگاه تاکید کرد: تا با  قرآن  بیشتر مأنوس شوند و عمق قرآن را به خوبی درک کنند تا بتوانیم  به دانشگاه اسلامی دست یابیم.

 

 

نظر شما :