امام جمعه کاشان: خانم های خانه دار باید حقوق دریافت کنند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۷ کد : ۴۴۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۰
امام جمعه کاشان: خانم های خانه دار باید حقوق دریافت کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای خانم های خانه دار حقوق در نظر بگیرد.

 

آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به جایگاه رفیع و بسیار سخت زنان خانه دار در امور خانه داری اظهار کرد: مهمترین شغل به لحاظ کیفیت و حقوقی، مدیریت خانواده است.

 

وی  خانواده را منشاء تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: بانوان خانه دار در محیط خانه علاوه بر مدیریت خانواده نقش تربیت فرزندان سالم و صالح را بر عهده دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر فرزندان در محیط خانه به  درستی تربیت شوند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

 

وی آشنایی و آموزش بانوان به وظایف و اصول خانه داری را تاکید کرد و افزود:مدیریت خانواده و تربیت فرزندان سالم و صالح، احترام و حقوق متقابل بین زن و مرد  یک تخصص است که باید خانم های خانه دار به درستی آنها را فرا گیرند و برای داشتن خانواده ای سالم پیاده نمایند.

 

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: آمار بسیار زیاد طلاق در جامعه ما ناشی از ناآگاهی است که باید به این امر مهم توجه داشت.

 

آیت الله نمازی به جایگاه والا و ارزشمند بانوان  در نظام توحیدی اشاره کرد و گفت: این جایگاه باید به درستی تعریف شود و همه اعضای جامعه با این جایگاه آشنا شوند وبه آن احترام بگذارند.

 

وی  با بیان اینکه جایگاه زنان در جامعه اسلامی مجهول واقع شده است و در محیط های اداری  بانوان در شغل مناسب و جایگاه واقعی شان بکار گرفته نمی شوند از معاون حقوقی رییس جمهور خواست تا  در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه  بانوان و اشتغال آنها بحث شود تا حقوق این قشر از جامعه پایمال نشود.

 

امام جمعه کاشان مختلط بودن و اختلاط بین زن و مرد  را در نظام توحیدی نامناسب دانست و افزود: اگر بخواهیم دروازه تمدن اسلامی باز بماند، باید مانند غربی هایی که در مورد ارزش هایشان کوتاه نمی آیند، ما نیز بر سر اصول و ارزش هایمان تعارف نداشته باشیم.

 

آیت الله نمازی رسیدگی به مرخصی بیشتر دوران بارداری خانم های شاغل را مورد تاکید قرار داد و افزود:  باید جایگاه و امور و قوانین بانوان در مجلس مورد تجدید نظر قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه اسلام با اشتتغال بانوان مخالف نیست خاطر نشان کرد: جایگاه واقعی آنها باید به درستی شناخته و تبیین شود که در کجا و برای چه اموری از فعالیت های بانوان استفاده شود.

 

امام جمعه کاشان مسائل آموزشی، تعلیم و تربیت، معلمی ، مشاغل درمانی  و پزشکی و فعالیت های صنعتی مناسب با تخصص و جایگاه بانوان را از مشاغل مناسب برای بانوان برشمرد و افزود: اگر بخواهیم دروازه تمدن اسلامی را داشته باشیم باید نسبت به مسایل اسلام حساس و تعصب داشته باشیم.

 

نظر شما :