استادان نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۳:۰۴ کد : ۴۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۶

 

 

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت هفتة معلم از استادان نمونه دانشگاه کاشان طی آئینی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین نقش و جایگاه معلمان را همچون رسالت پیامبران ذکر کرد و گفت: نقش معلم احیاء انسان، جامعه و هدایت انسان‌ها است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، زندگی انسان را اسیر سه زندان طبیعت، جامعه و خویشتن دانست و افزود: آنچه که آدمی را از زندان خویشتن رها می‌سازد و به زندگی انسان معنا می‌بخشد راهنمایی‌های استادان و معلمان است.

وی، استاد مطهری را از استادان برجسته، بارز و معلم علم و اخلاق تاریخ معاصر کشورمان ذکر کرد و خاطر نشان کرد: بکارگیری و الگوپذیری روش تدریس معلمان از این استاد فرهیخته جهت ارتقاء علم و دانش در جامعه ضروری است.

به گفته وی، نیازشناسی، زمان‌شناسی، تحول‌گرایی، نوآوری، خلاقیت، مدرن بودن و پایبند بودن به سنت‌های دینی از جمله ویژگی‌های بارز استاد مطهری بود.

دکتر ساداتی‌نژاد، در بخش دیگری از سخنانش به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که نوآوری و شکوفایی بیشتر به محیط و جامعه دانشگاهی بر می‌گردد مسئولیت دانشگاهیان و دانشجویان جهت رشد علمی و ارتقاء فرهنگی و کشف خلاقیت بیشتر از این لازم است.

وی، نوآوری و ارتقاء جایگاه استاد و دانشجو را مورد تأکید قرار داد و افزود: نگاهی به سیر تاریخی رابطه استاد و دانشجو نشان می‌دهد که کم و کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید بازنگری و تحولی در این زمینه ایجاد شود.

به گفته وی، احترام دانشجو به استاد و نگاه پدرانه و محبت‌آمیز استاد به دانشجو رمز رسیدن به هدف نهایی است.

در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه و دانشجویان برگزار شد دکتر مسعود صلواتی‌نیاسر، دکتر مجید منعم‌زاده، دکتر حسن دقیق و دکتر رضا جهانی‌نژاد به عنوان استادان نمونه آموزشی دانشکده علوم، دکتر احسان قدرت‌الهی،‌ دکتر سیدمحمد راستگوفر، دکتر عباس زراعت،‌ دکتر فریبرز صدیقی ارفعی و دکتر غلامرضا سمیع گرگانرودی از دانشکده علوم انسانی و نیز دکتر مهران رضایی، دکتر حسن بخشنده امنیه، دکتر سیدعباس طاهر، دکتر سعید گلابی از دانشکده مهندسی و همچنین دکتر احمد اکبری و دکتر عباس اکبری از دانشکده معماری و هنر به عنوان استادان نمونه این دانشگاه انتخاب شدند.

در این آیین از استاد بازنشسته این دانشگاه در سال جاری، «دکتر علی شریف» و دو استاد ارتقاء یافته به درجه‌های استاد تمامی «دکتر محسن محسن‌نیا» و دانشیاری «دکتر حسین دهقانی» تقدیر شد.

 در این مراسم شعر در فضیلت دانش و مقام معلم سروده دکتر رضا شجری توسط ایشان قرائت شد.


نظر شما :