آغاز بکار دومین دوره‏ توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو در دانشگاه کاشان

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۵ کد : ۴۴۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۳۸
نانو


  دومین دوره‏ توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو با حضور اساتید و کارشناسان  ستاد ویژه فناوری نانو وجمعی  از دانشجویان در دانشگاه کاشان آغازبکار کرد.

رییس برگزاری دومین دوره‏ توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو هدف از برگزاری این دوره را ارتباط با ستاد فناوری نانو، تمرین کار تیم، ارتباط با مشتری، آشنایی با مهارت های لازم جهت ایجاد کسب و کار و تولید ثروت، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و تحقیقات کاربردی ذکر کرد.

مهندس ایجادی به برگزاری نخستین دوره توانمند سازی سرمایه های انسانی فناوری نانو از سال 1390 اشاره کرد و گفت:ستاد نانو در نظر دارد با برگزاری این کنفرانس ها زمینه فناوری و تولید ثروت دانشجویان را فراهم سازد.

وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه کشور دانست و اظهار کرد: آن چیز که می تواند خلق ثروت نماید و تولید را به منصه ظهور برساند نیروی انسانی است.

مهندس ایجادی اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این دوره بتواند دانشجویان بیشتر خودشان و خلاقیت هایشان را بشناسند و با دید مثبت ایده پروری و تولید ثروت کنند.

دبیر اجرایی دومین دوره توانمندسازی سرمایه های انسانی فناوری نانو نیز در این نشست گفت: دوره‏ های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو با هدف ارائه آموزش‌های مورد نیاز به دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های نانو با گرایش‌های مختلف برای حضور در تجارت فناوری و رسیدن از ایده تا بازار برگزار می‌شود.

دکتر مرادی اظهار داشت: در این دوره‌ها، دانشجویان با استفاده از تجارب اساتید مجرب و کارآزموده از فضای تحقیقات بنیادی به سمت تحقیقات کاربردی به منظور تجاری‌سازی هر چه بیشتر ایده‌های مطرح شده در پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری و رسیدن به فواید کلان آن در سطح اجتماع، سوق داده می‌شوند.

 وی آشنایی با کارآفرینی و روش های تجاری سازی تحقیقاتی دانشگاهی،آشنایی با ثبت، تجاری سازی و فروش پتنت در قالب مسابقه و بازی، آشنایی با پتنت و روش های مرور و جستجوی آن، انتقال تجارب کاربردی کارآفرینان موفق نانو، ارتباط با مسئولان و کارشناسان ستاد نانو و آشنایی با برنامه های ستاد نانو را از برنامه های این دوره بیان کردو افزود: در کارگاه های آموزشی مباحث مختلف نانو توسط کارشناسان و اساتید مربوطه به مدت سه روز به دانشجویان فرا داده می شود.

  دومین دوره‏ توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو تا دهم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 

نظر شما :