شرکت 300 دانشجو در مراسم اعتکاف دانشگاه کاشان

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۳ کد : ۴۴۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۳۵
مراسم اعتکاف دانشگاه کاشان با حضور 300 نفر از دانشجویان در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  در این مراسم به جایگاه ایمان در آیات قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن می فرماید "واتقو الله ماستطعتم ..." به قدر توانتان تقوا پیشه کنید.هرچه درجه ایمان بالاتر، آرامش بیشتر است و در مقابل سختی ها انسان خم به ابرو نمی آورد

 

 حجت الاسلام علی روحانی مراتب ایمان را  به تعداد انسانها متفاوت دانست و افزود: هیچ دو نفری نیست که از یک مرتبه برخوردار باشند، حتی ابوذر و سلمان که از اهلبیت به شمار می آمدند مراتب ایمانی متفاوت داشتند.

 

وی با بیان اینکه رفاه طلبی ما را از خیر و مسیر آن دور میکند اظهار کرد: به اندازه ای که برای روح خود وقت بگذاریم ایمان ما تقویت می شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  خاطر نشان کرد: اگر ایمان ما قوی باشد در برابر تهدیدها و زورگویی های دشمن ذره ای نمی هراسیم.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه مومن خودش را برای آسایش دیگران به سختی می اندازد افزود: جامعه امروز از لحاظ امکانات آسایشی و رفاهی در اوج است ولی آرامش ندارد، چراکه ارتباطش با عالم معنا قطع شده است.

 

برگزاری محفل انس با قرآن کریم، دعای کمیل، حلقه‌های معرفت، مناجات، دعای ندبه، پخش مستند و سخنرانی جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و سلسله نشست‌های اعتقادی از برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :