افتتاح کانون دانشجویی روشنا در دانشگاه کاشان

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۱ کد : ۴۴۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۶
افتتاح کانون دانشجویی روشنا در دانشگاه کاشان

رییس هیأت مدیره جامعه نابینایان کاشان گفت: کانون روشنا ( کانون دانشجویی همدلی با نابینایان و کم بینایان)  با حضور جمعی از مسئولان، استادان، دانشجویان و انجمن نابینایان کاشان در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

 

دکتر نرگس نیکخواه هدف از ایجاد این کانون را همدلی دانشجویان با جامعه نابینایان و کم بینایان و رفع مشکلات این جامعه ، ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس و شور و نشاط در بین افراد نابینا و کم بینا و شناسایی توانمندی ها و استعدادها وخلاقیت و بهبود کیفیت آموزش و فراهم نمودن ایجاد امکانات لازم برای آنها ذکر کرد و گفت: این کانون با حمایت دانشگاه کاشان و جامعه نابینایان کاشان در دانشگاه تشکیل شده است.

 

وی اظهار کرد: جامعه نابینایان و کم بینایان کاشان به عنوان یک تشکل غیر دولتی وسازمان مردم نهاد باهدف حمایت از نابینایان وکم بینایان این شهرستان در سال 1383 آغاز به کار کرد و هم اکنون 530 عضو دارد.

 

وی فعالیت های این انجمن را در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی ، دینی و مذهبی ذکر کرد و افزود: جامعه نابینایان و کم بینایان در راستای فعالیت های اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، حمایتی، مسکن، حقوقی افراد نابینا و کم بینا می کوشد.

 

رییس دانشگاه کاشان نیز در این نشست فعالیت های خودجوش دانشجویان دانشگاه و کانون ها در عرصه های مختلف برای کمک به قشر آسیب پذیر جامعه دانشگاه را قابل تقدیر دانست و گفت: پیشگامی دانشگاه کاشان در حمایت از کودکان کار و معلولین جسمی و حرکتی و تلاش دانشجویان این دانشگاه که به ایفای نقش اجتماعی خود حساس هستند ستودنی است.

 

دکتر عباس زراعت افتتاح کانون دانشجویی روشنا در دانشگاه  را در  راستای حمایت و همدلی با افراد نابینا و کم بینا حایز اهمیت بیان کرد و افزود: توجه به این قشر جامعه و شناسایی و استفاده از توانمندی های افراد نابینا و کم بینا و رسیدگی به مشکلات آنها ضروری است.

 

در این مراسم که خانم ملک پور ، آینده پژوه و مجری برنامه های تلویزیونی رسانه ملی و فرزند دکتر ایرج حسابی  نیز حضور داشتند با برنامه های متنوع و اجرای گروه موسیقی تیام پایان یافت.

 

نظر شما :