تشریح فعالیتهای عفاف و حجاب و الزامات آن در دانشگاه کاشان توسط مسئول دبیر خانه شورای عفاف و حجاب

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۰ کد : ۴۴۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۳۷
مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی برای برادران و خواهران در محیط آموزشی و تمام فضاهای مرتبط از ملزمات قوانین دانشگاه است


 مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی برای برادران و خواهران در محیط آموزشی و تمام فضاهای مرتبط از ملزمات قوانین دانشگاه است.

علیرضا پوران با اشاره به تاکیدات ریاست دانشگاه در خصوص رعایت اصول پوشش اسلامی بر اهمیت و اولویت فعالیتهای فرهنگی در این خصوص و تقدم آن بر سایر امور اشاره نمود.

وی تعامل دبیرخانه عفاف و حجاب را با خاطیان پوششی دانشگاه یادآور شد و افزود: از آنجا که حجاب از برجسته ترین نمودهای فرهنگی ارزشی در تمدن اسلامی ایرانی است؛ از این روی و با توجه به اینکه دانشگاه بعنوان مهمترین جایگاه فرهنگ و دانش تلقی می شود و دانشجو در آن نیازمند امنیت و آرامش همه جانبه است، مصداقهای پوشش مجاز مصوبه ی جلسه 197 شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی در همین راستا تبیین شده و دانشگاه کاشان نیز با توجه به سبقه ی فرهنگی این شهرستان، از طلایه داران اجرای این مصوبه بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود پنج سال است شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان بعنوان بالاترین شورای تصمیم گیری برای اجرای مصوبات مذکور و برنامه ریزی کلان و راهبردی برای موضوع عفاف و حجاب شروع به کار کرده است، اظهار کرد: دراین سالها شورا اولویت خود را به اجرای برنامه های فرهنگی؛ آموزشی و نرم افزاری با موضوعیت عفاف و حجاب قرارداده که بیشتر این فعالیتها بصورت دانشجویی و با تعامل مستقیم دبیرخانه و کانون فرهنگی عروج دانشگاه برنامه ریزی و اجرا شده است.

 در این مسیر  می توان به فعالیتهایی در ترم گذشته من جمله برگزاری تئاتر خیابانی ، برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر ، انتشار شماره  نشریه من و من بصورت متوالی ، اجرای طرح هدیه ی حدیث شیرین همراه یک شاخه گل و تقدیم به دانشجویان در جشنواره رویش ، طراحی و نصب بنر و پوستر از آیات و روایات و کلمات حکمت آمیز منتخب ، در مسیرهای رفت و آمد دانشجویان اشاره کرد .

 وی همچنین به انجام دو طرح پژوهشی زیر نظر اساتید دانشگاه در موضوع پوشش اشاره نمود و یادآور گردید که یافته های این پژوهشها برای سایر مراکز عالی نیز راهگشا و مفید است.

 

وی با اشاره به وضعیت خوب مساله پوشش و رعایت مقررات در دانشگاه کاشان به سخنان اخیر آیت الله موسوی امام جمعه محترم اشاره نمود که دانشگاه کاشان را در مساله پوشش و فعالیتهای فرهنگی مورد تمجید قرار داده بود.

 

مسئول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: البته شورا به موازات تلاشهای فرهنگی از برخورد با هنجارشکنان حداقلی دانشجویی هم غافل نبوده است ؛ از این رو در فرم تعهدنامه انضباطی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه کاشان این چنین تبیین گشته که با توجه به اهمیت حفظ کرامت والای انسانی و شئونات دانشگاه ، رعایت عفاف و حجاب اسلامی برای برادران و خواهران در محیط آموزشی و تمام فضاهای مرتبط از ملزمات قوانین دانشگاه بوده و بالطبع آن پوشیدن لباسهای جلف و محرک و پوششها و زیورآلاتی که نمادی از فرهنگ ها و فرقه های انحرافی بوده و ظاهرشدن با سرو وضع نامناسب و منافی با شئونات دانشجویی و نیز آرایش مغایر با عرف محیط علمی، خلاف شئون و مقررات انضباطی دانشگاه می باشد.

 

علیرضا پوران تاکید کرد: طبق مصوبات شورای عفاف و حجاب دانشگاه، دانشجویان خاطی خصوصا بد پوشش، بعد از دو بار تذکر حضوری توسط همکاران انتظامات البته اگر این تذکرات مفید و مؤثر واقع نگردد ، به دبیرخانه ی عفاف و حجاب که زیرنظر معاونت فرهنگی دانشگاه می باشد ، بعنوان آخرین فرجه معرفی می گردند که دبیرخانه هم بر اساس مصوبه ی شورا موظف است ایشان را به اساتید مشاور فرهنگی دانشکده ی مربوطه جهت تذکر نهایی معرفی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: پس از این مرحله در صورت تکرار خطا و عدم توجه دانشجو به تذکرات و مشاوره ی دلسوزانه ی استاد خویش، دانشجوی خاطی جهت دریافت حکم انضباطی به شورای بدوی انضباطی دانشگاه معرفی می گردد.

 

وی همچنین افزود: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و تدابیر اتخاذ شده، متاسفانه در سالهای گذشته تعدادی از دانشجویان به دلیل ارتکاب تخلفات پوششی مشمول احکام انضباطی با درجات مختلف از جمله تذکر و توبیخ کتبی با درج در پرونده، محرومیت از برخی تسهیلات و محرومیت موقت از تحصیل شده‌اند، که متاسفانه آثار برخی از این احکام حتی پس از تحصیل در پرونده دانشجو باقی می‌ماند.

 

مسؤول دبیرخانه شورای عفاف و حجاب در پایان از همه کارکنان دانشگاه بالاخص اساتید بزرگوار  بعنوان فرماندهان جنگ نرم در تبیین ارزش آسمانی عفاف و حجاب برای دانشجویان عزیز استمداد طلبید و  اظهار امیدواری کرد: تا دانشجویان با رعایت شئونات دانشجوئی و مقررات دانشگاه و توجه به تذکرات داده شده از سوی مسؤولین ، اساتید و همکاران انتظامات، به‌گونه‌ای رفتار نمایند که با کمترین آسیب، مسیر رشد و تعالی را با موفقیت طی نمایند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

( ۵ )

نظر شما :