همکاری علمی تحقیقاتی پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با شرکتهای بین المللی معتبر در زمینه نیروگاه خورشیدی

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۹ کد : ۴۴۲۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۶۷
رییس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان از همکاری این پژوهشکده با شرکتهای بین المللی مطرح در حوزه نیروگاه های خورشیدی خبر داد

رییس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان از همکاری این پژوهشکده با شرکتهای بین المللی مطرح در حوزه نیروگاه های خورشیدی خبر داد.

 

دکتر سعید گلابی با اشاره به این موضوع که شهر کاشان روی کمربند زرد تابشی قرار دارد و از نظر دریافت سالانه انرژی خورشید دارای پتانسیل بسیار بالایی می باشد اظهار داشت: احداث نیروگاه خورشیدی در کاشان می تواند یکی از راه های جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور باشد.

 

وی افزود: تاکنون چندین تفاهم نامه همکاری با واحد تحقیق و توسعه شرکت های بین المللی معتبر در زمینه نیروگاه خورشیدی با فناوری فتوولتاییک به امضا رسیده است و مطالعات میدانی مکانیابی و امکانسنجی فنی و اقتصادی پروژه های تولید توان از منابع انرژی تجدیدپذیر در کاشان توسط متخصصین این پژوهشکده در جریان است.

 

گلابی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اهمیت بهره گیری از انرژی خورشیدی تا جایی افزایش یافته است که بسیاری از کشورها حتی کشورهای صاحب منابع عظیم نفتی نسبت به سرمایه گذاری های سنگین در این حوزه اقدام کرده اند. به طور مثال عربستان سعودی با اختصاص بودجه ١٠٩ میلیارد دلاری در حوزه انرژی خورشیدی، برای تامین ٣٠ درصد انرژی الکتریکی مورد نیاز کشورش از نور خورشید تا سال ٢٠٣٢ برنامه ریزی کرده است. امارات متحده عربی نیز در این راستا با احداث شهرهای خورشیدی و سبز برنامه های زیربنایی متعددی را تدارک دیده است. بنابراین لازم است با مدنظر قرار دادن این موارد، بیش از پیش به توسعه انرژی خورشیدی و برنامه ریزی برای رشد، گسترش، بومی سازی، ارتقای تکنولوژی و کاربرد آن در کشور توجه شود.

نظر شما :