دیدار رییس دانشگاه کاشان با معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۸ کد : ۴۴۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۴
دیدار رییس دانشگاه کاشان با معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهایی مسلح


رییس دانشگاه کاشان صبح امروز(سه شنبه بیست و چهارم فروردین) به اتفاق فرماندار و رییس دانشگاه آزاد کاشان با معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مرکز تحقیقات و پژوهش وزارت دفاع دیدار کردند.

دکتر عباس زراعت افزود: در این دیدار پیرامون همکاری های علمی  و تحقیقاتی میان دانشگاه کاشان و وزارت دفاع مذاکراتی صورت گرفت و توافقات مهمی برای همکاری ها صورت گرفت.

رییس دانشگاه کاشان در این دیدار با ارائه گزارش مبسوطی از توانمندی های دانشگاه، اظهار کرد:  پس از توضیحاتی توسط دکتر جبل عاملیان رییس مرکز تحقیقات و پژوهش وزارت دفاع در خصوص نیازهای پژوهشی موسسه ، مقرر شد پنج قرارداد تحقیقاتی تا ابتدای مهرماه سال جاری به ارزش حداقل بیست میلیارد ریال در 5 موضوعی که قبلا بررسی و مورد توافق قرار گرفته بود به امضا برسد.

وی خاطر نشان کرد: در این دیدار مقرر گردید تفاهمنامه ای میان دانشگاه و فرمانداری و وزارت دفاع تنظیم شود تا نیازهای  پژوهشی وزارت دفاع بوسیله اساتید دانشگاه تامین گردد.

دکتر زراعت تصریح کرد: بموجب این تفاهمنامه 75 درصد بودجه طرح ها توسط وزارت دفاع و 25 درصد آن توسط فرمانداری تامین می گردد.

رییس دانشگاه کاشان  از اعضای هیات علمی دانشگاه خواست تا با مراجعه به معاونت پژوهشی موضوعات مورد نیاز را بررسی کرده و با استفاده از این فرصت مهم، طرح هایی را تعریف و عملیاتی نمایند.

وی  از دیگر موضوعات مورد توافق را، انجام پروژه های تحقیقاتی با مشارکت خیرین و سرمایه گذاران بیان کرد و گفت: بموجب این توافق مقرر شد موضوعات مورد نیاز کشور که سودآوری خوبی دارد به خیرین و سرمایه گذاران معرفی شود تا در این زمینه سرمایه گذاری کرده و در سود آن مشارکت داشته باشند.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: یکی از طرح های مورد توافق در این زمینه ساخت هلیکوپتر و خدمات پهپادی است که خیر بخشی از سرمایه آن را تامین کرده و بخشی را نیز وزارت دفاع تامین می کند.

دکتر زراعت افزود: همچنین ساخت دستگاههای آزمایشگاهی توسط اساتید دانشگاه با مشارکت وزارت دفاع یکی از موارد توافق در این دیدار بود.

گفتنی است سال گذشته رییس و معاونین موسسه تحقیقاتی شهید فهمیده در دانشگاه حضور یافته و تفاهمنامه اولیه صورت گرفته بود و در این مدت چند طرح تحقیقاتی مورد بحث و بررسی قرارگرفت و در جلسه امروز نهایی شد.

 


نظر شما :