انتشار شماره هشتم مجله مطالعات معماری ایران

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۷ کد : ۴۴۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۹
رییس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان از انتشار شماره هشتم مجله مطالعات معماری ایران خبر داد.

رییس دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان از انتشار شماره هشتم مجله مطالعات معماری ایران خبر داد.

دکتر علی عمرانی پور اظهار داشت: در این شماره از مجله، 9 مقاله علمی پژوهشی از محققان و نویسندگان سراسر کشور به چاپ رسیده است.

وی سیرتحول رابطۀ ساختاری باغ و شهر در سازمان فضایی شیراز از سدۀ چهارم تا دوازدهم هجری قمری، بررسی ریشه های ایرانی معماری آرامگاهی هند در دوره سلاطین دهلی، نمونه موردی: مقبره صوفی رکنی عالم،  بازشناسی مفهوم محله در شهرهای کویری ایران، نمونه مطالعاتی محله های شهر نایین، آفرینش کمال‏ محور: «حرکت‏مندی یا پویندگی فرایندمدار» و «تجربه ‏مداری در هنر، معماری و شهرسازی اسلامی را از جمله  مقالات ارائه شده در این شماره از نشریه عنوان کرد.

وی افزود: در این شماره همچنین مقالاتی با عناوین تعریف و تدوین دستگاه واکاوی فرم معماری مبتنی بر تحلیل و بازاندیشی دستگاه نقد، تأمّلاتی در تعامل با فرهنگ ها در زمینة نظریه ها و اصطلاحات (نمونه: فضا و مکان)، بهسازی حرارتی جدار ساختمان های موجود در اقلیم سرد در ایران با بهره گیری از ویژگی های دیوار ترومب، آسیب شناسی برنامۀ درس طراحی در رشتۀ معماری منظر در ایران با تأکید بر محتوای آموزشی کارگاه طراحی منظر و معماری طبایع: پروردن نظریه ای درباره نسبت انسان و محیط مصنوع بر مبنای چهارگانه ها ارائه شده است.

«مطالعات معماری ایران» دوفصلنامه تخصصی علمی ـ ‌پژوهشی دانشگاه کاشان است که در زمینه «پژوهش‌های نظری معماری ایرانی» منتشر می‌شود.

درجه علمی پژوهشی دو فصلنامه مطالعات معماری ایران طی نامه شماره 161676 مورخ 21/ 8/ 1390 دبیرخانه کمیسیون نشریات علمی‌کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) ابلاغ گردیده است.

نظر شما :