امام جمعه آران و بیدگل: حراست و حفاظت از ارزش ها وظیفه حوزه فرهنگی دانشگاه است

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۶ کد : ۴۴۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۷
امام جمعه آران و بیدگل گفت: حفظ و حراست از ارزش ها و فطرت پاک دانشجویان وظیفه حوزه فرهنگ است.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: حفظ و حراست از ارزش ها و فطرت پاک دانشجویان وظیفه حوزه فرهنگ است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در دیدار مدیران و کارشناسان فرهنگی با ایشان با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) افزود: ماه رجب ماه نزول رحمت خدا و ریزش رحمت الهی است.

 

وی فعالیت های حوزه فرهنگ در دانشگاه را بسیار حساس و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: کار فرهنگی دیر بازده ولی عمیق است و ظهور و بروزش محسوس نیست.

 

امام جمعه آران وبیدگل با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سه موضوع مهم موقعیت فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و شتاب علمی را همیشه مورد تاکید قرار می دهند گفت: این نشان می دهد که دیدبان تیزبین انقلاب و نیاز جامعه فرهنگ است.

 

 وی خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگی در دانشگاه نهادی است که سالم سازی دانشجو را بر عهده دارد و این امر مهم از هیچ کس دیگر ساخته نیست.

 

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه دانشجو پرخاشگر و تسلیم محض نیست و اهل انتقاد و گریز است گفت: دانشجو را نباید امر و نهی کرد ولی باید او را هدایت کرد.

 

حجت الاسلام موسوی دانشجویان امروز را با گذشته متفاوت دانست و افزود: دانشجوی امروز طبع و فطرتش سالم است که باید از این فرصت و ظرفیت دانشجو بیشترین استفاده را کرد.

 

وی با اشاره به اینکه فطرت پاک و سالم قشر جوانان ما در هدف دشمن قرار گرفته است اظهار داشت: امروز با جنگ تحمیلی فرهنگی روبرو هستیم و متاسفانه ابزار فرهنگ و تبلیغات رسانه ای در دست دشمن قرار گرفته و دشمن در همه خانه ها در کمین است که باید مراقبت کرد.

وی دجال و حیله گر دوران کنونی را هالیوود و صهیونیست ها در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: هالیوود سالیانه حدود 700 فیلم بلند  با درآمدزایی 16 میلیارد دلار تولید می کند که اغفال گر امروز از دجال آن خطرناک تر است.

 

وی  جهاد فرهنگی را لازم دانست و خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگ در خط مقدم این جبهه جهاد فرهنگی قرار گرفته که امکانات ما باید بازنگری شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه جواب دشمن را از همان طریقی که اقدام می کند باید جواب داد تصریح کرد: از دشمن نباید غافل شویم و اگر غفلت کنیم جبرانش امکان ناپذیر است و اگر دشمن از طریق رسانه و با قلم عملیات تخریبی انجام داد باید با همان ابزار قلم جواب  داد.

 

امام جمعه آران و بیدگل به سبقه فرهنگی، دینی و مذهبی منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، امامزادگان واجب التعظیم و شخصیت های فرهنگی نهفته است که این خود بر بار معنوی و فرهنگی مردم این منطقه می افزاید.

 

وی به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرکاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شورای فرهنگی در حقیقت قرارگاه فرهنگی شهرستان است که باید مسایل فرهنگی را با کل منطقه رصد کنیم و چاره اندیشی شود.

 

وی دانشگاه کاشان را از مهمترین و سالم ترین دانشگاه ها بیان کرد و گفت: وضعیت حجاب، برپایی نمازجماعت و برنامه های فرهنگی و یک دست از خصوصیات بارز این دانشگاه است که در این محیط فرهنگی، انسان احساس آرامش و امنیت پیدا می کند.

 

حجت الاسلام موسوی به موفقیت و پیشرفت های علمی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: فعالیت های اصحاب فرهنگ در دانشگاه تاثیر فوق العاده و برکات زیادی داشته است.

 

امام جمعه آران و بیدگل وحدت حوزه و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: وحدت به معنای انسجام و هم گرایی حوزه و دانشگاه است و هر چه بتوان این دو نهاد را بیشتر با یکدیگر نزدیک کرد در کار فرهنگی موفق تر خواهیم بود و فرهنگ دانشگاه به فرهنگ دینی تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام موسوی فراهم سازی زیرساخت های لازم برای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی را لازم دانست و گفت: هنگامی که زیرساخت های لازم برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه فراهم نباشد دانشجو نیز از امور فرهنگی زده و آنرا نمی پذیرد.

    این دیدار با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام موسوی امام جمعه آران و بیدگل پایان یافت


نظر شما :