برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه کاشان

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۶ کد : ۴۴۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۵
مراسم بزرگداشت روز زن و مادر به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور بانوان شاغل دانشگاه در باغ پرندگان قمصر برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز زن و مادر به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور بانوان شاغل دانشگاه در باغ پرندگان قمصر برگزار شد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر به بانوان گفت: زن در نظام توحیدی گرانبها و ارزشمندترین مخلوقات خداوند است و هستی از وجود بانوان آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام روحانی به سوره کوثر اشاره کرد و افزود: در این سوره اشاره شده است که ما تو را کوثر (یعنی عطای بسیار چون کثرت فرزند) بخشیدیم و نسل تو تا قیامت به کثرت و برکت و عزت باقی است.

 وی حضرت فاطمه زهرا(س) را والاترین شخصیت و بهترین الگو برای زنان دانست و اظهار داشت: باید زنان و دختران ما حضرت فاطمه (س) را الگو و اسوه حسنه خود در تمامی امور قرار دهند.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان به بانوان تاکید کرد: سعی کنید لحظه به لحظه و روز به روز بر کمالات معنوی علمی و عرفانی خود بیفزایید که شما مسئولیت خطیری بر دوش دارید.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهید این مسئولیت را به نحو احسن پیاده کنید نیاز به بالاترین جایگاه علمی دارید.

 حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه زن در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار بوده و بهترین اکرام و جایگاه را اسلام به زن داده است افزود: زن رکن اساسی زندگی است و بدون او زندگی معنا ندارد.

 معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن ، با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه هر جامعه  به نیروی انسانی برمی گردد گفت: 50 درصد نیروی انسانی کشور مان را بانوان تشکیل می دهند و دو سوم فعالیت ها به خانم ها تعلق دارد.

دکتر محسن نیا به 153 نیروی خانم شاغل در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 35 نفر اعضای هیات علمی و بقیه کارمند هستند که 21 درصد جامعه دانشگاه کاشان را بانوان تشکیل می دهند.

 

وی ارتقاء روحیه خودباوری را به بانوان تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقاء روحیه خودباوری میان زنان و تقویت این مهم، نخستین شرط ارتقا جایگاه زنان در عرصه های مختلف است.

  معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان عدم آگاهی از حقوق و موانع فرهنگی و اجتماعی را از مشکلات بانوان ذکر کرد و گفت: تخصص ها در اختیار خانم ها قرار نگرفته توجه به حقوق بانوان و همچنین حفظ و تکریم جایگاه آنان در جامعه، تضمین سلامت و امنیت جامعه را به دنبال دارد.

مشاور رئیس در امور بانوان دانشگاه نیز در این مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا( س) و روز زن را به بانوان شاغل دانشگاه تبریک گفت و الگوپذیری از این اسوه تقوی و ایمان و مظهر دانایی و انسانی را به بانوان  مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد تا بانوان دانشگاه با روش و منش از فاطمه زهرا(س) بتوانند بهتر در امور اداری و زندگی و خانواده خود ایفای نقش بنمایند.

این اردوی نیم روزه با ضیافت ناهار و تجلیل از بانوان  در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ پرندگان قمصر پایان یافت.




( ۱ )

نظر شما :