تقدیر ستاد نماز اصفهان از معاون فرهنگی دانشگاه کاشان به عنوان مروج نمونه نماز استان

۲۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۳ کد : ۴۳۸۱ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۳
تقدیر ستاد نماز اصفهان از معاون فرهنگی دانشگاه کاشان به عنوان مروج نمونه نماز استان

 

در اجلاس استانی نماز که با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از مسئولن ستاد اقامه نماز استان اصفهان  در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد از معاون فرهنگی این دانشگاه به عنوان مروج نمونه نماز استان اصفهان تقدیر شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این مراسم نماز را راهگشا و راه حل همه مشکلات دانست و  گفت: نماز داروی رفع مشکلات سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی  است.

آیت الله عبدالنبی نمازی اظهار کرد:  اگر نماز با تمام ابزار و ابعادش به درستی به نسل جوان منتقل شود، بسیاری از مسائل اجتماعی، ناامنی ها، مفاسد، و... حل می شود .

 

 

 

وی نماز را مظهر عشق بندگان به خداوند متعال و عشق بازی معنوی اهل توحید دانست و افزود:  اقامه نماز باید براساس علم و اختیار باشد.


 نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در روش های دعوت افراد به نماز، گفت: احیای نماز فرمول خاص خودش را دارد که با برگزاری گردهمایی، سیمنار و ابلاغ بخشنامه محقق نمی شود .


آیت الله نمازی  با بیان اینکه  نماز عرصه ریاکاری وخودنمایی نیست، افزود: در روش های دعوت افراد به نماز خواندن باید تجدید نظر کرد و معرفت لازم را جامعه خصوصا به نسل جوان تزریق کنیم تا با عشق به نماز روی آورند .

آیت الله نمازی با تاکید بر این که انسان مانوس با نماز اهل دل، اخلاق و تواضع است، ابراز داشت: حقیقت نماز بازدارنده انسان از گناه و معصیت است و کسی که به حقوق دیگران تجاوز کند و لقمه حرام بخورد، نمازش مورد قبول درگاه خداوند قرارنمی گیرد .

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: کسی که اهل نماز است باید در برخورد با خانواده، اقوام، همکاران و مردم با تواضع، خوش خلقی، مودت، محبت و مهربانی رفتار کند.

  عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه افزود: اگر از ظرفیتی که در دین و اسلام  وجود دارد در تربیت نسل نوجوان و جوان استفاده کنیم، مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 آیت الله نمازی، تضاد و اختلاف در جامعه و تخریب دیگران را مخالف اصول جامعه توحیدی دانست وتاکید کرد: نماز باید عملیاتی و احیا شود تا مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... حل شود .

  نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که جوانان باید به سلاح علم و معرفت مسلح شوند، یادآور شد: معرفتی که درحال حاضر نسبت به نماز خواندن در جامعه وجود دارد، باید با زبان روز در اختیار جوانان قرار گیرد.

 

 


نظر شما :