بازدید رؤسای دانشگاه های سوریه از دانشگاه کاشان

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۸ کد : ۴۳۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۶
رؤسای دانشگاه های دمشق، تشرین لاذقیه و دانشگاه البعث حمص روز چهارشنبه نوزدهم ماه جاری از دانشگاه کاشان بازدید و نشستی را با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه داشتند

رؤسای دانشگاه های دمشق، تشرین لاذقیه و دانشگاه البعث حمص روز چهارشنبه نوزدهم ماه جاری از دانشگاه کاشان بازدید و نشستی را با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه داشتند.

 

در این دیدار دکتر محمد حسان الکردی رییس دانشگاه دمشق از میزبانی دانشگاه کاشان قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد تا این نشست زمینه همکاری های علمی این دو دانشگاه را فراهم سازد.

 

وی با قدردانی از حمایت های بی دریغ دولت جمهوری اسلامی در این دوران جنگ به کشور سوریه، افزود: از آنجا که در جریان این ناآرامی ها دانشگاه دمشق تعداد زیادی از دانشجویان و اعضای هیات علمی خود را از دست داده لذا برای روند ادامه تحصیل دانشجویان، این دانشگاه آمادگی دارد تا تعدادی دانشجویان را به ایران اعزام کند.

 

وی به پتانسیل های مثبت دانشگاه کاشان در رشته های مختلف به خصوص در حوزه نانو تکنولوژی و اعضای هیات علمی فعال این دانشگاه اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با حمایت اعضای هیات علمی این دانشگاه بتوان حوزه نانو تکنولوژی کشور سوریه را تعمیق بخشید.

 

رییس دانشگاه البعث حمص نیز در این نشست از حمایت کشور ایران به کشور سوریه و از میزبانی دانشگاه کاشان قدردانی و به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه اشاره کرد و خواستار گسترش تعاملات علمی بین این دو کشور شد.

 

دکتر مفید صبح  تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل حمص را 120 هزار دانشجو بیان کرد و گفت: در دانشگاه حمص بیش از دو هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی فعالیت های علمی ایران را در خور توجه دانست و اظهار داشت: از طریق مبادلات دانشجویان، مبادلات دانشنامه های علمی و پروژه های علمی مشترک می توان تعاملات علمی  این دو دانشگاه را ارتقاء بخشید.

 

رئیس دانشگاه تشرین لاذقیه نیز در این نشست موفقیت ها و پیروزی های جمهوری اسلامی ایران را به مثابه پیروزی های کشور سوریه بیان کرد و گفت: از کشور ایران که با جان و دل به پای ملت سوریه ایستاده اند تقدیر و تشکر می شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان  نیز در این نشست با عرض خیر مقدم حضور هیات دانشگاهی سوریه به دانشگاه کاشان، از اعلام آمادگی همکاری های علمی این دانشگاه با کشور سوریه خبر داد و گفت: دانشگاه کاشان آماده ارائه خدمات و همکاری های علمی با کشور سوریه است.

 

دکتر عباس زراعت ارتباطات علمی و فرهنگی کشور ایران با کشورهای عربی را مثبت ارزیابی کرد و  افزود: به همین منظور سازمان فرهنگ و ارتباطات، جهت برقراری ارتباطات و تعاملات هر چه بیشتر بین کشورها، همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب را در سال آینده برگزار می کند و دانشگاه کاشان نیز میزبان کنفرانس علمی آن می باشد

 

گفتنی است در دقایق اولیه این دیدار فرماندار کاشان با حضور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر، کاشان و دانشگاه کاشان را آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه سوریه اعلام داشته اظهار امیدواری نمودند این حضور فتح بابی برای تعاملات علمی و فرهنگی فی مابین قرار گیرد.

 

 

نظر شما :