برگزاری نخستین جلسه شورای پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان

۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۷ کد : ۴۳۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۶۴
برگزاری نخستین جلسه شورای پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان

 

نخستین جلسه شورای پارک علم و فن آوری کاشان صبح روز پنجشنبه با حضور نماینده محترم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، روسای دانشگاههای منطقه، رییس اتاق بازرگانی کاشان و مسوول پارک در دانشگاه کاشان تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا دکتر فرجی گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده برای تاسیس پارک ارایه داد و سپس پیرامون اهمیت راه اندازی پارک در منطقه و بویژه برای صنعت و دانشگاه و نیز نحوه راه اندازی پارک، محل تاسیس آن و سایرموضوعات مربوطه بحث شد.


همچنین مقرر شد دفتر پارک به طور موقت در دانشگاه کاشان ایجاد شده و اقدامات جدی برای ادامه کار صورت گیرد.

لازم به ذکر است بسیاری از پارک ها به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها موفق نبوده اند در حالی که منطقه کاشان به دلیل دانشگاههای متعدد و صنعت پویا و منطقه جغرافیایی، دارای پتانسیل لازم می باشد.

گفتنی است فعلا پارک ها فقط در مراکز استان ها فعال هستند اما باید مسوولین متقاعد شوند که استعداد کاشان برای داشتن پارک از بسیاری از مراکز استان ها بالاتر است.

رییس دانشگاه کاشان در این جلسه خطاب به مسوولان شهرستان تاکید کرد: چند مساله مهم در کاشان وجود دارد که باید به شکل مطالبه عمومی درآید که یکی از اینها پارک علم و فنآوری  و دیگری مدیریت رصدخانه ملی کاشان است که اگر غفلت کنیم برای همیشه افسوس خواهیم خورد.

 

 

نظر شما :