افزایش 25 درصدی اعتبارات جاری دانشگاه کاشان

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۲ کد : ۴۲۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۸
س دانشگاه کاشان از افزایش 25 درصدی اعتبارات جاری دانشگاه خبر داد و گفت: بودجه تعمیر و تجهیز این دانشگاه نیز در سال 95 حدود 54 درصد رشد داشته است

 

رئیس دانشگاه کاشان از افزایش 25 درصدی اعتبارات جاری دانشگاه خبر داد و گفت: بودجه تعمیر و تجهیز این دانشگاه نیز در سال 95 حدود  54 درصد رشد داشته است.

 

دکتر عباس زراعت در مراسم جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با پیگیری های فراوان با وزیر محترم علوم، فناوری و تحقیقات و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی 100 درصد اعتبارات تخصیص داده شد و نصف دیون دانشگاه پرداخت شد.

 

وی اصلاح ساختار تشکیلاتی دانشگاه را از برنامه های مدیریت برای ارتقاء دانشگاه بیان کرد و افزود: برای جلوگیری از رکود اقتصادی و مدیریت هر چه بهتر بودجه دانشگاه، ستاد اقتصادی در دانشگاه راه اندازی شده است.

 

رییس دانشگاه کاشان گسترش آرامش و پرهیز از رفتارهای احساسی را به کارکنان دانشگاه تاکید کرد و گفت: رشد و توسعه دانشگاه باید کاملا هدفمند باشد و تخصیص منابع با توجه به اولویت های راهبردی در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه تاکنون  سه دوره: شکل گیری و تثبیت، ایده پردازی و سازماندهی و پویاسازی را طی کرده است خاطر نشان کرد: دوره چهارم دانشگاه دوران تعالی است که باید اصلاحات ساختاری دانشگاه متناسب با رشد کمی بوجود بیاید.

 

دکتر زراعت یکی دیگر  از آسیب ها را متناسب نبودن رشد کیفی دانشگاه نسبت به روند استاد و دانشجو بیان کرد و افزود: در این دو سال سعی شد که این روند حفظ و تناسب بین استاد و دانشجو در دانشگاه رعایت شود و به استاندارد نزدیک شود.

 

وی  ساماندهی نیروی انسانی را از دیگر برنامه های مدیریت دانشگاه ذکر کرد و گفت: در دانشگاه  نیروی انسانی خوبی  وجود دارد که شناسایی نشده اند و باید در این دوره تعالی، افراد شناسایی و جایگاه های واقعی که شایسته افراد است به آنها واگذار شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت را از دیگر سیاست های دانشگاه عنوان کرد و افزود: با تشکیل شورای پژوهش و فناوری ، سعی بر این است که  دانشگاه با شهر ارتباط هرچه بیشتر داشته و نیازهای جامعه پژوهش محور شود.

 

دکتر زراعت موفقیت های دانشگاه را مرهون تلاش های مجموعه کارکنان دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: تصویب برنامه راهبردی دانشگاه و اصلاح ساختاری، قرار گرفتن چهار استاد دانشگاه در پنج رشته به عنوان دانشمندان بین المللی، قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء یک درصد برتر دانشگاه های مؤثر، معرفی پرکارترین دانشمند جهانی از دانشگاه کاشان، کسب رتبه دوم دانشگاه در حمایت از طرح های پژوهشی، کسب رتبه نخست خیرین، کسب رتبه برتر دانشگاه در تولید مقالات نانو و قرار گرفتن دانشگاه کاشان در اکثر شاخص ها در ردیف 10 دانشگاه  برتر از جمله موفقیت ها و افتخارات سال جاری دانشگاه در سال جاری بوده است.  


نظر شما :