گزارش برگزاری پنجمین نشست عادی هیأت امنای دانشگاه کاشان

۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۱ کد : ۴۲۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۱
پنجمین نشست عادی از دوره اول هیات امنای دانشگاه کاشان در تاریخ 94/10/16 با حضور اعضای هیأت امناء دانشگاه کاشان برگزار شد

پنجمین نشست عادی از دوره اول هیات امنای دانشگاه کاشان در تاریخ 94/10/16 با حضور اعضای هیأت امناء دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه کاشان، کاهش نسبت کل کارکنان (اعضای غیر هیات علمی) به هیأت علمی تا سطح یک به یک را یکی از موارد مهم در این نشست بیان کرد و گفت: در این نشست مقرر شد اصلاح هرم اعضای هیأت علمی بر اساس افزایش تعداد دانشیار و استاد برنامه ریزی گردد.

 

دکتر عباس زراعت، بهبود وضعیت پژوهشی و سرانه تولید مقاله ها و پژوهش های برون دانشگاهی را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد و اظهار داشت: با تأکید وزارت علوم باید سهم درآمدهای اختصاصی از کل اعتبارات دانشگاه افزایش و همچنین سهم اعتبارات اختصاصی از درآمدهای پژوهشی افزایش و تامین گردد.

 

وی خاطر نشان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد کل پرداخت های پرسنلی تا سقف حداکثر 60 درصد کل اعتبارات دانشگاه کاهش یابد.

 

وی برنامه ریزی لازم برای افزایش تعداد مأموریت های فرصت های مطالعاتی به حداقل 4 نفر در سال را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بیان کرد و افزود: همچنین مقرر شد تمهیدات لازم برای جهت دار کردن تحقیقات اعضای هیات  علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای کاربردی کشور فراهم شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان تشکیل بنیاد خیرین برای کمک به ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه، بهبود نسبت دانشجو به استاد و برنامه ریزی لازم برای ارتقای کیفی دوره های آموزشی در دست اقدام را از دیگر تأکیدات وزارت علوم در این نشست برشمرد و گفت: نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید با توجه به نرم افزارهای استاندارد آموزش عالی اصلاح گردد.

 

دکتر زراعت افزود: در این نشست همچنین بر تلاش در جهت مدیریت مالی به جهت افزایش صرفه جویی در بخش های مختلف، افزایش اعتبار تحقیقات به حداقل 12 درصد و افزایش سهم  آی تی به حداقل 2 درصد تأکید شد.

 

در این نشست دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیات امناء، دکتر عبدالله باقری مشاور وزیر و رئیس مرکز هیات های امناء و هیات های ممیزه، دکتر حسن عسگریان ابیانه رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه، دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، دکتر بهزاد سلطانی و دکتر احمد فهیمی فر از اعضای حقیقی هیأت امناء حضور داشتند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :