برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در دانشگاه کاشان

۲۰ فروردین ۱۳۸۷ | ۱۸:۱۲ کد : ۴۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۳۵

بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه دانشجویان کشور در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

دبیر مسابقات سراسری قرآن ویژه دانشجویان کشور در گفتگو با خبرنگار ما هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء تفکر دینی و آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم قرآن و توجه بیشتر در آن ذکر کرد.

حجت‌الاسلام «احمد شیخ‌زاده» گفت: این مسابقات در دو بخش شفاهی شامل‌ ترتیل، تحقیق و حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم و بخش کتبی شامل رشته‌های مفاهیم، ترجمه و حفظ موضوعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 180 نفر از دانشجویان دختر و پسر از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در روزهای 25 تا 27 فروردین ماه سال‌جاری در دانشگاه کاشان به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، برگزیدگان این مسابقات به مسابقات ملی راه‌ می‌یابند و در آن مسابقات با دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد کشور رقابت می‌کنند.

وی بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی و زیارت امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) را از جمله برنامه‌های جنبی مسابقات سراسری قرآن کریم ذکر کرد.

وی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به قرآن یادآور شد: توجه بیشتر به قرآن در بین مردم به ویژه نسل جوان از ضرورت‌ها و نیازهای امروز جامعه است و یکی از مهمترین راه حل‌های نجات نسل جوان از معضلات امروز است.

گفتنی است بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان کشور با همکاری اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه برگزار می‌شود.

 


نظر شما :