استاد دانشگاه آمریکا: بیش از 70 درصد هزینه دانشگاه های آمریکا توسط مردم تامین می شود

۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۸ کد : ۴۲۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۸۲
استاد دانشگاه لومالیندا آمریکا گفت: بیش از 70 درصد هزینه های دانشگاه های آمریکا به خصوص دانشگاه هاروارد توسط مردم و خیرین تامین می شود

استاد دانشگاه لومالیندا آمریکا گفت: بیش  از 70 درصد هزینه های دانشگاه های آمریکا به خصوص دانشگاه هاروارد توسط مردم و خیرین تامین می شود.

 

دکتر محمود قمصری در جمع اعضای هیات رئیسه و خیرین دانشگاه کاشان، کمک به مراکز علمی را  مهم ترین کاردانست و اظهار داشت:خیرین  نقش بسزایی در توسعه علمی دارند.

 

وی با بیان اینکه خیرین لازم نیست که دانشگاه بسازند بلکه با یک اقدام کوچک می توانند آثار ماندگار برای نسل های آینده بر جای بگذارند افزود: نیاز امروز دانشگاه ها فراهم کردن زمینه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی است

 وی دانشگاه را مرکز علمی بیان کرد و افزود: دانشگاه نباید مرکز سیاست و اعتراضات باشد بلکه باید مرکزی برای فراگیری علم و پیشرفت های علمی باشد.

 استاد افتخاری دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه محل سیاست بازی  شود مردم نسبت به دانشگاه بدبین می شوند و دانشگاه از برنامه های علمی خود باز می ماند.

 دکتر قمصری به پتانسیل های مثبت نیروی انسانی و وجود مفاخرو چهره های به نام و سرشناس علمی کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد  مرکز تحقیقاتی برای ارائه کارهای علمی محققان و پژوهشگران در این شهرستان لازم است.

 رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست  گزارشی  از فعالیت های انجام شده خیرین و افتخارات علمی این دانشگاه طی دو سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: از سیاست های دانشگاه ،کیفی کردن فعالیت ها و بین المللی کردن دانشگاه است.

 دکتر عباس زراعت انعقاد بیش از 10 تفاهم نامه با دانشگاه های معتبر خارجی، راه اندازی کرسی های علمی بین المللی، ارائه درس ریاضی به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر محمود قمصری استاد دانشگاه آمریکا به دانشجویان این دانشگاه و ایجاد پژوهشکده رصدخانه ملی را گامی در راستای بین المللی کردن دانشگاه بیان کرد و افزود: این برنامه ها در راستای تبادلات علمی و استفاده از تجربیات استادان و محققان برجسته علمی برای رسیدن به سند چشم انداز دانشگاه برنامه ریزی شده است.

 وی اسانس، فرش، انرژی، باستان شناسی، سیلک، کویر و دریاچه نمک را پتانسیل های مثبت کاشان برای ارائه طرح های تحقیقاتی و زمینه های مستعد سرمایه گذاری  برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت خیرین بتوان رشد وتوسعه علم و فناوری دانشگاه را شاهد باشیم و بتوانیم کاشان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

  در این نشست خیرین ارجمند آقایان لاجوردی و محتشمی نیز دیدگاه های خود را برای ارتباط هرچه بیشتر با دانشگاه ارائه کردند. 


( ۱۱ )

نظر شما :