مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان آماده خریداری و گردآوری کتاب آثار کاشان است

۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۸ کد : ۴۲۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۳۵
رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان، از خریداری و تهیه آثار نویسندگان و مؤلفان کاشان خبر داد.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان، از خریداری و تهیه آثار نویسندگان و مؤلفان کاشان خبر داد.

دکتر محمد مشهدی نوش آبادی با اشاره به افتتاح و راه اندازی کتابخانه تخصصی کاشان شناسی در این دانشگاه گفت: واقف  پروفسور شروین عرفانی حدود سه هزار جلد کتاب های مربوط به کاشان از مرحوم پدر خود دکتر ابراهیم عرفانی در حوزه علم، ادب، فرهنگ، هنر، معماری و همچنین نویسندگان و مؤلفان کاشانی را به این کتابخانه تخصصی دانشگاه کاشان اهدا کرده است و کتابخانه مرکز آماده ارائه سرویس به عموم علاقمندان و کاشان پژوهان است

وی استفاده از کتابهای موجود در این کتابخانه را برای عموم آزاد دانست و افزود: کتابهای موجود این کتابخانه امانتی نیست و علاقمندان به کاشان و حوزه پژوهش می توانند کتابهای مورد نظر خود را در محل کتابخانه مطالعه کنند.

دکتر مشهدی با بیان اینکه تعداد کتابهای این کتابخانه قرار است به همت واقف دکتر شروین عرفانی به پنج هزار جلد افزایش یابد اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه دانش پژوهان این مرکز همچنین سعی دارد تا آثار نویسندگان کاشانی و کتابهای مربوط به کاشان  را در حوزه های مختلف تاریخ، فرهنگ، هنر و زبان، از نویسندگان خریداری و گردآوری نماید.

وی از همه مؤلفان و ناشران منطقه کاشان خواست تا آثار خود را در حوزه شهرستان های  کاشان، آران و بیدگل و نطنز و پژوهشگران و مؤلفانی که کتابها و نسخه خطی را  می شناسند به این مرکز معرفی کنند و مرکز کاشان شناسی آمادگی دارد تا آثار مؤلفان و دارندگان کتاب های مربوط به حوزه فرهنگی کاشان را خریداری نماید.

دکتر مشهدی افزود: از ده ها سال پیش تاکنون بارها ادارت دولتی و نهادهای فرهنگی ایده کتابخانه تخصصی کاشان شناسی را مطرح و بعضا کتابخانه هایی نیز تاسیس شده است  ولی چون زیر ساخت های لازم وجود نداشته این امر راکد مانده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون تمام زیر ساخت های لازم برای تاسیس کتابخانه کاشان شناسی اعم از برنامه ریزی، فضا، امکانات، تجهیزات،بودجه و نیروی انسانی در کنار پژوهشگران برجسته در دانشگاه کاشان فراهم آمده است لذا این مرکز افتتاح این کتابخانه را گام نخست در جهت ایجاد کتابخانه ای جامع می داند.

بی شک ده ها هزار جلد کتاب در دوره های مختلف تاریخی از مؤلفان کاشانی و یا در موضوع کاشان برجای مانده و یا در دوره معاصر تألیف شده است که امید داریم در سال های آتی و در برنامه ای دراز مدت به سوی این هدف بزرگ و در شأن منطقه تمدن فرهنگ ساز و هنر پرور کاشان حرکت کنیم.

رئیس مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد: تا با این اقدام بتوان کتابخانه ای در خور توجه کاشان پژوهان برداشت.

لازم به ذکر است کسانی که قصد اهداء یا فروش کتاب های مربوطه را دارند می توانند با شماره تلفن 55912790 تماس بگیرند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :