بازدید دانشگاهیان دانشگاه کاشان از شرکت آجر آذرخش قم

۰۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۸ کد : ۴۲۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۹۵
رئیس، معاونین، اعضای هیأت رئیسه ، رؤسا و اعضای هیات علمی دانشکده های فنی و مهندسی و معماری و هنر دانشگاه کاشان از شرکت آجر نسوز نما آذرخش قم بازدید کردند

رئیس، معاونین، اعضای هیأت رئیسه ، رؤسا و اعضای هیات علمی دانشکده های فنی و مهندسی و معماری و هنر دانشگاه کاشان از شرکت آجر نسوز نما آذرخش قم  بازدید کردند.

 

مدیر عامل  گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسوز آذرخش در این مراسم گزارشی از فعالیت های انجام شده این شرکت بیان کرد و گفت: این شرکت در سال 76 تاسیس و با تولید بیش از 750 مدل محصول آجر، بزرگترین تولید کننده انواع فرآورده های نسور نماهای ماندگار ساختمان در خاورمیانه است.

 

مهندس محسن سیفی مهمترین ویژگی آجرهای نسوز را مقاومت در برابر سایش و یخبندان های مکرر و قابلیت مصرف در تمامی شرایط اقلیمی ذکر کرد و اظهار داشت: آجر نسوز آذرخش علاوه بر دارا بودن تمامی خصوصیات و ویژگی های مذکور دارای تنوع در رنگ، زیبایی و استحکام فوق العاده است که آن را از آجرهای نسوز دیگر کاملا متمایز می سازد.

 

وی تعداد افراد مشغول به کار این شرکت را بطور مستقیم 680 نفر بیان کرد و افزود: گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسوز آذرخش با بهره گیری از متخصصان کارآزموده و استفاده از مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا و با رعایت قوانین ایزو 9001 و استاندردهای بین المللی توانسته بیشترین تنوع و ظرفیت را در تولیدات خود بوجود آورد.

 

وی آماده سازی مواد، شکل دهی، پخت، بسته بندی و کنترل کیفی را از واحدهای کارخانجات شماره 1 تا 3 این شرکت بیان کرد و گفت: واحد شماره چهار این شرکت نیز حدود شش ماه آینده آماده بهره برداری می گردد.

 

مهندس سیفی میزان تولید محصول آجر در این شرکت را حدود یک هزار تن  در روز ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از واحد شماره چهار، میزان ظرفیت این شرکت به دو هزار تن در روز می رسد.

 

مدیر عامل  گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسوز آذرخش، همکاری دانشگاه کاشان و استفاده از تجربیات اعضای هیئت علمی متخصص برای بالا برن سطح کیفی تولیدات را لازم دانست و افزود: ارائه راهکارهای علمی با استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های روز، نقش بسزایی در ارتقاء سطح کیفی محصولات و تولیدات و توسعه اقتصادی دارد.

 

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با قدردانی از شرکت آجر آذرخش، ارتباط با صنعت را از مهمترین اهداف دانشگاه بیان کرد و گفت: با ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت  می توان توسعه علمی و اقتصادی جامعه را شاهد بود.

 

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه در دوران کنونی علم ودانش است که حرف اول را می زند نه ثروت اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که دانش خود را عاقلانه در خدمت صنعت قرار دهیم.

 

وی ایجاد زمینه های لازم جهت تولید و رشد دانش از طریق انجام پژوهش های تقاضا  محور را تاکید کرد و افزود: ساماندهی امور کارآموزی دانشجویان در صنعت و ترویج و نهادینه کردن تفکر و فرهنگ کارآفرینی در بین اساتید، دانشجویان، مدیران، کارشناسان و کارکنان لازم است.

 

رئیس دانشگاه کاشان با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه باید 50 درصد از درآمد دانشگاه ها از طریق تحقیق و پژوهش تامین گردد افزود: در دانشگاه کاشان پتانسیل های مناسبی در زمینه های مختلف  انرژی، نانو، اسانس و فرش برای تحقیق و ارتباط با صنعت فراهم است که باید به نحو مناسب از آن استفاده گردد.

 

در این نشست اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان نیز نقطه نظرات خود را در خصوص همکاری هرچه بیشتر با صنعت بیان کردند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :