افزایش ۱۲ برابری بازدید از رصدخانه دانشگاه کاشان

۲۰ فروردین ۱۳۸۷ | ۱۸:۰۹ کد : ۴۲۴ اخبار دانشگاه اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۸۸۸

مدیر روابط عمومی دانشگاه کاشان از افزایش 12 برابری بازدید از رصدخانه این دانشگاه در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد رمضانی گفت: در تعطیلات نوروز 12 هزار نفر از مجموعه رصدخانه دانشگاه کاشان واقع در نیاسر بازدید کردند در حالی که در ایام نوروز سال گذشته تنها یکهزار نفر از این رصدخانه بازدید کردند.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی بیشتر و مساعد بودن شرایط جوی از مهم‌ترین دلایل افزایش بازدیدکنندگان در این رصدخانه نسبت به سال گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: حضور نمایندگان 30 گروه نجومی از سراسر کشور و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله میهمانان خاص و ویژه رصدخانه دانشگاه کاشان در این ایام بودند.

وی گفت: بازدیدکنندگان طی یک کلاس تئوری عملی با مبانی نجوم، صور فلکی، مقیاس کیهان و وقایع نجومی آشنا شده و به کمک نرم‌افزارهای کمک آموزشی با بسیاری از پدیده‌های نجومی آشنا شدند.وی با اشاره به بی‌نظیر بودن اقدام رصدخانه دانشگاه کاشان در ایجاد شرایط و زمینه برای بازدیدکنندگان در استفاده از وسایل و تجهیزات رصدخانه اظهار داشت: هدف از چنین اقدامی آگاه‌سازی و آشنایی علاقمندان به پدیده‌های آسمانی و ایجاد انگیزه و تلاش در آنها برای دستیابی به پیشرفت‌های تکنولوژیکی در زمینه نجوم است.

اطلاعات بیشتر

 

 

 

 


نظر شما :