اطلاعیه‌ی انجمن اسلامی دانشگاه کاشان به مناسبت شهادت مظلومانه‌ی رهبر شیعیان عربستان و حوادث اخیر در سفارت عربستان در ایران

۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۲ کد : ۴۲۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۵۴
انجمن اسلامی دانشگاه کاشان طی اطلاعیه ای شهادت مظلومانه‌ی رهبر شیعیان عربستان و حوادث اخیر در سفارت عربستان در ایران را محکوم کردند.

انجمن اسلامی دانشگاه کاشان طی اطلاعیه ای شهادت مظلومانه‌ی رهبر شیعیان عربستان و حوادث اخیر در سفارت عربستان در ایران را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: این روزها خاورمیانه - این سرزمین ادیان آسمانی - در اثر بی‌سیاستی بسیاری از سیاست مدارانش و بی‌کیاستی بسیاری از دین مدارانش، به صحنه‌ی نبرد بین ادیان ابراهیمی و مذاهب اسلامی تبدیل شده است.

انجمن اسلامی دانشگاه کاشان در بیانیه افزوده اند: هنوز دیری از هفته‌ی وحدت و زادروز پیامبر رحمت نگذشته بود و امیدها به افول افراطی‌گری در ایامی که متبرک به نام حضرت محمد(ص) و مسیح (ع) است به ناامیدی بدل نشده بود که حکومت عربستان دست خون‌آلود خود را این‌بار به خون رهبر شیعیان عربستان رنگین کرد و شعله‌های آتش نزاع بین مذاهب اسلامی را شعله‌ورتر از گذشته ساخت.

در ادامه انجمن اسلامی دانشگاه کاشان اظهار کرده است:  این بی‌سیاستی و بی‌کیاستی که هیچ ریشه‌ای در آیات قرآن و دین اسلام ندارد، میدان همزیستی برادران مذاهب اسلامی را برای افراطیون باز کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان ضمن محکوم‌کردن اعدام ظالمانه‌ی شیخ نمر باقر النمر که به عنوان مصداق بارزی از عدم تحمل مخالف و منتقد توسط حکومت آل سعود بوده و براستی تصویری بی‌بدیل از چهره‌ی واقعی اسلام خودساخته‌ی این خاندان را به همه‌ی جهان نشان داد، افزوده است: هرگونه افراطی‌گری در هر نقطه از جهان اسلام را محکوم  و صلح و برادری و همزیستی مسالمت آمیز مذاهب اسلامی و ادیان آسمانی را از لوازم ضروری برای جهان و به خصوص جهان اسلام در شرایط فعلی می‌دانیم.

در پایان انجمن اسلامی دانشگاه کاشان از مجامع امنیتی کشور نیز خواستار انتخاب راهی برای پایان‌دادن همیشگی به رفتارهای غیرقانونی و غیر دیپلماتیک در سطح کشور شده اند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :