تجلیل از ایثارگران دانشگاه کاشان

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۸ کد : ۴۲۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۶
تجلیل از ایثارگران دانشگاه کاشان

به مناسبت بیست و دوم اسفند ماه روز بزگداشت شهدا، نشست صمیمی ایثارگران، رزمندگان، جانبازان، آزادگان با حضور فرماندار کاشان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه همراه با  سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) در تالار آزادی دانشگاه برگزار شد.

 

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم سالروز شهادت ام ابیهاحضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفته روز شهدا را گرامی داشت و گفت: این جلسه به پاس قدردانی از رشادت ها و ایثارگری های یادگاران دوران جنگ و دفاع مقدس برگزار شده است.

 

دکتر عباس زراعت جهاد علمی را نوعی ایثارگری دانست و اظهار داشت: همانگونه که ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی از ملت خود دفاع و ایثار کردند امروز نیز در این دوران که جهاد علمی رمز اقتدار و پیروزی انقلاب اسلامی است باید همه برای پیروزی در این امر خطیر تلاش نمایند.

 

وی تلاش و کوشش همکاران اعضای هیات علمی در کسب رتبه های برتر  برای توسعه علمی دانشگاه را نوعی ایثارگری بیان کرد و افزود: دانشگاه به مانند جبهه است و زمانی در این عرصه موفق خواهیم بود که روحیه ایثارگری خود را تداوم بخشیم و در همه امور بکار گیریم.

 

مشاور رییس در امور ایثارگران دانشگاه نیز در این نشست روز بزگداشت شهدا را گرامی داشت و گفت: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

حجت الاسلام اقبالی جایگاه شهدا را بسیار رفیع دانست و افزود: طبق آیات  قرآن، کسانی که در راه خدا مجاهده می کنند و به شهادت می رسند هرگز اعمال شان گم نمی شود.

 

وی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را لازم دانست و خاطر نشان کرد: خداوند شهدا و ایثارگران را هدایت می کند و بر اساس روایات، نخستین امتیازی که خداوند به رزمندگان  می دهد این است که جایگاهشان را در بهشت نشان می دهد.

 

مرثیه خوانی یکی از مادحین اهل بیت ،خاطره گویی  ایثارگران حاج آقا فریدونی، دکتر ستار و آقای خدمتی از دوران جنگ تحمیلی  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 






درپایان این مراسم باحضور فرماندار کاشان از ایثارگران دانشگاه کاشان تجلیل شد.

 

نظر شما :