تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کاشان و دانشگاه خاتم النیین افغانستان

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۹ کد : ۴۲۲۳ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۱۰۲۲
تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کاشان و دانشگاه خاتم النیین افغانستان

پیرو مذاکرات شفاهی بین دکتر حبیبی، رئیس شعبه غزنی دانشگاه خاتم النبیین افغانستان و دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه کاشان سوم اسفند ماه جاری  تفاهم نامه همکاری بین این دو دانشگاه  با حضور روسای هردو دانشگاه به امضا رسید.

دکتر سجادی، رئیس دانشگاه خاتم النبیین با اشاره به جمعیت قابل توجه دانشجویان افغانستانی در دانشگاه کاشان و مشارکت های دیرین فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو ملت، ابراز امیدواری کرد که بتوانند با همکاری دانشگاه کاشان در راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه خاتم النبیین، برگزاری سمینارهای مشترک، راه اندازی کرسی ایران شناسی و افغانستان شناسی، تبادل استاد و دانشجو و دیگر همکاری های علمی و تحقیقاتی مبادرت ورزند.

وی اظهار داشت: دانشگاه خاتم النبیین به دلیل شرایط افغانستان در چهاردهه گذشته، دانشگاهی تازه تاسیس (10 ساله) با 5000 دانشجو بین 115 دانشگاه افغانستان جایگاه علمی قابل توجهی را  اخذ نموده و جدی درصدد ارتقاء کیفیت رشته های موجود و توسعه رشته های جدید و کاربردی خود است.

دکتر سجادی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دیگر کشورها و همکاری با چندین دانشگاه بزرگ ایرانی (دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ...)افزود: دانشگاه کاشان و فضای آرام تحصیلی آن را در حدی قبول دارند که حتی فرزند خود را برای تحصیل در یکی از رشته های مهندسی به این دانشگاه اعزام داشتند.

دکتر زراعت، رییس دانشگاه کاشان، نیز ضمن تاکید بر آمادگی برای تربیت کادرهای مختلف علمی و همکاری در کلیه رشته های علوم، مهندسی، نانو و غیره اظهار امیدواری کرد: بتواند در خدمت رسانی به همسایگان عزیز افغانستانی گامی مثبت بردارد.

دکتر حبیبی، دکتر رضایی، دکتر بینش و دکتر سجادی که از اساتید حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه خاتم النبیین بودند به صورت اخص از آقای دکتر زراعت برای چاپ کتب مرجع حقوقی ایشان که در آن دانشگاه به خوبی مورد توجه اساتید قرار دارد تجلیل نمودند و آرزوی همکاری در نشر و توسعه کتب مشترک حقوقی داشتند.

لازم به ذکر است که دانشگاه خاتم النبیین، صاحب دانشکده های پزشکی و برخی رشته های مرتبط می باشند و علاقه آن دانشگاه در توسعه روابط با دانشگاه کاشان، ایجاد فضای مناسب همکاری بین آن دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان است.

 

( ۱ )

نظر شما :