تودیع و معارفه مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه کاشان

۰۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۳ کد : ۴۲۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۵
مدیر جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان با حضور مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور طی مراسمی برگزار شد.

 

مدیر جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان با حضور مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور طی مراسمی برگزار شد.

 

حجت الاسلام حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور در این مراسم ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی را از جمله اهداف تاسیس مراکز حوزه علوم اسلامی در دانشگاه ها بیان کرد و گفت: تعلیم و تربیت دانشگاهیان  مشتاق  و مومن به اسلام و انقلابی بر محور نظام اندیشه و علوم اسلامی برای اثر گذاری در جهاد علمی – فرهنگی  جهت تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی مورد توجه حوزه علوم اسلامی است.

 

وی تبیین نظام اندیشه دینی را از مهترین رسالت های حوزه علوم اسلامی بیان کرد و افزود: از آنجا که طول دوره حوزه علوم اسلامی 60 واحد بیشتر نیست و فراگیری کل اندیشه نظام اسلامی برای دین پژوهان در این دوران غیر ممکن است سعی بر این است که فقهی که بر اساس علوم متعالی دینی باشد و نظام واره هایی از اندیشه اسلامی را برای دانشجویان تبیین کنیم.

 

وی حفظ روحیه جهادی را تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه علوم اسلامی مجموعه ای است که با تشکیل هسته های تربیتی و جهاد علمی و فرهنگی رویکرد خود را به دانشگاه اسلامی به جد دنبال می کند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان رویکرد تربیتی را از دیگر اهداف  حوزه بیان کرد و افزود: مرکز باید کانون امیدها و گفتمان انقلاب باشد و اگر حوزه درست نیروها را تربیت کند خیلی از دغدغه ها حل می شود.

 

 حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه اسلامی کردن دانشگاهها از برنامه های اصلی این مراکز است خاطر نشان کرد: اگر علوم اسلامی به متن دانشگاه ها تزریق شود ابتدا دانشگاه ها و سپس جامعه، اسلامی می شود.

 

وی دوری از مسایل حاشیه ای را به حوزه های علوم اسلامی دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: برای بهره گیری هر چه بهتر دین پژوهان از معارف دینی باید از مسایل حاشیه ای در این مراکز جلوگیری شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این مراسم با اشاره به اینکه  آشنایی به معارف اسلامی لازمه موفقیت دانشجویان دانست و گفت: اگر معارف اسلامی به درستی برای دانشجویان تبیین شود و آشنایی به معارف اسلامی به درستی مدیریت شود ثمرات بزرگی عاید کشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی جوانان را سرمایه ها و مدیران آینده کشور بیان کرد و اظهار داشت: اگر جوانان به معارف اسلامی آشنایی داشته باشند هیچ خطری جامعه ما را تهدید نمی کند.

 

وی با اشاره به اینکه علومی که در دانشگاه  ها تدریس می شود نیز علوم دینی است افزود: حوزه علوم اسلامی به دنبال کلام خدا، ائمه معصومین است ولی در دانشگاه ها مخلوقات الهی فرا داده می شود که از هر دو فراگیری علوم باید  به خدای متعال نزدیک شویم.

 

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم وحدت بین حوزه و دانشگاه را لازم دانست و گفت: مشکلی که در دانشگاه ها وجود دارد این است که برای دانشجو هدف فراگیری علوم اسلامی تعیین نشده است.

 

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه عقل می تواند نقشه راه برای علم تعیین کند اظهار داشت: باید در دانشگاه سعی شود از طریق علم و عقل به توحید دست یابیم.

 

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام شبانی مدیر قبلی حوزه علوم اسلامی دانشگاه تقدیر و حجت الاسلام عباس ابن علی به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی شد. 

نظر شما :