استاد دانشگاه آمریکا: دانشگاه کاشان قابلیت اجرای شبکه هوشمند را دارد

۰۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۱ کد : ۴۲۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۳
رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینویز آمریکا گفت: با مطالعات مختلفی که در قسمت های مختلف دنیا برای اجرای شبکه هوشمند انجام داده ام، شهر کاشان و دانشگاه کاشان یکی از بهترین مکان هایی در دنیا هست که می شود مطالعات شهر هوشمند و شبکه های هوشمند را پیاده کرد

    
 رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینویز آمریکا گفت: با مطالعات مختلفی که در قسمت های مختلف دنیا برای اجرای شبکه هوشمند انجام داده ام، شهر کاشان و دانشگاه کاشان یکی از بهترین مکان هایی در دنیا هست که می شود مطالعات شهر هوشمند و شبکه های هوشمند را پیاده کرد.

 

دکتر محمد شاهیده پوردر حاشیه  برگزاری کارگاه آموزشی شبکه هوشمند 2 در دانشگاه کاشان در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: با مطالعه نقشه دنیا، شهر کاشان یکی از بهترین جاهایی است که از انرژی آفتابی برخوردار است و برای اجرای  واحدهای آفتابی و حرارتی مناسب است.

 

وی دلیل انتخاب دانشگاه کاشان در اجرای شبکه هوشمند را پیگیری و علاقمندی همکاران پژوهشکده انرژی برای  پیاده کردن این پروژه بیان کرد و افزود:   اجرای این پروژه در دانشگاه کاشان می تواند به  تبدیل کاشان به شهری هوشمندی کمک کند و  اینکه به عنوان یک مدل و الگو برای تمام شهرهای ایران از آن استفاده شود.

 

مدیر و پایه گذار مرکز تحقیقات و تکنولوژی و کاربرد شبکه هوشمند با اشاره به  مسایل محیط زیست  و آلودگی هوا در ایران خاطر نشان کرد:  استفاده از طرح های تحقیقاتی و بهینه سازی  شبکه های هوشمند برای  رفع مسایل  زیست محیطی و ایمنی و تمیز کردن هوا خیلی مؤثراست.

 

دکتر شاهیده پور تصریح کرد: شبکه های هوشمند زمان استفاده بهینه از برق را نشان می دهد و با استفاده از آن  می توان اطلاعات در اختیار مصرف کنندگان قرار داد تا چگونه از انرژی استفاده کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: شبکه هوشمند همچنین در مصرف برق کمتر ، روشنایی بهتر و ترافیک کمتر و هوای تمیز نقش به سزائی دارد. 

 

دکتر شاهیده پور اعطای  کرسی استادی  در دانشگاه کاشان را مایه افتخار دانست و افزود: یک کرسی استادی در آمریکا دارم و من افتخار می کنم که در ایران نیز یک کرسی استادی داشته باشم و این موجب می شود که کارهایی در آینده در زمینه شبکه هوشمند با ارتباط  و همکاری دانشگاه کاشان   و به صورت خیلی گسترده ارائه کنم. 

 

رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان نیز با قدردانی از دکتر محمد شاهیده پور در حمایت از اجرای شبکه هوشمند در این دانشگاه گفت: با اجرای این طرح هوشمند در این دانشگاه، شهر کاشان به عنوان ششمین شهر هوشمند معرفی می شود.

 

دکتر سعید گلابی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری کرسی علمی و تفاهم نامه همکاری  که با دانشگاه ایلینویز آمریکا منعقد شد با حمایت و استفاده از تجربیات علمی دکتر شاهیده پور بتوان خدمات خوب انرژی را به تمامی نقاط  ایران ارائه دهیم.

         

 

نظر شما :