امام جمعه کاشان: دانشگاه استراتژیک برای تربیت کادرهای نظام ومدیریتی لازم است

۰۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۱ کد : ۴۲۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۷۷
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: باید یک دانشگاه استراتژیک برای تربیت کادرهای نظام و کادرهای مدیریتی و رهبری در کشور داشته باشیم

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: باید یک دانشگاه استراتژیک برای تربیت کادرهای نظام و کادرهای مدیریتی و رهبری در کشور داشته باشیم.

 

آیت الله عبدالنبی نمازی در همایش و کارگاه علمی آموزشی بررسی ابعاد نفوذ دشمن  بر بازنگری در ساختارها و واگذاری سمت ها و مسئولیت ها به افراد و دولتمردان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان و مدیران و کارگزاران در نحوه مدیریت کشور باید از اظهار نظر شخصی پرهیز کنند.

 

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی مدیریت شورایی کاربرد ندارد افزود: نظام باید یک مدیر و مدبر داشته باشد و مردان میدان مدیریت و سیاست باید واجد شرایط لازم باشند و برای اداره کشور تجربه کافی را داشته و مراحل زیادی را طی کرده باشند.

 

آیت الله نمازی تاکید کرد: کسی که می خواهد در جامعه توحیدی مدیریت کند باید اهل منصب و پست و مقام نباشد و صندلی و میز برای او غرور ایجاد نکند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری سعه صدر را از دیگر شرایط لازم افراد برای اداره جامعه دانست و خاطر نشان کرد: لازمه رهبری سعه صدر است و کسی که دسترسی به منصب پیدا می کند و به جایگاه مدیریت اجتماعی می رسد باید تحمل بالایی داشته باشد.

 

آیت الله نمازی توانمندی در تدبیر و هنر برنامه ریزی را به مدیران تاکید کرد و گفت: توانمندی در تدبیر ضامن اجراست و تدبیر ضعیف عامل سقوط است.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به در پپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از استادان دانشگاه خواست تا در این دوران وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

 

وی مردم، برگزار کنندگان و نامزدها را سه ضلع انتخاباتی دانست و افزود: انتخابات باید بر سه پایه فقه انتخاباتی، اخلاق و قانون انتخابات استوار باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی رای دادن برای تعیین سرنوشت کشور و بالا بردن ضریب اقتدار ملی واجب است و یک تکلیف الهی و فریضه عبادی سیاسی است.

 

امام جمعه کاشان با بیان اینکه انتخابات رقابت بین نامزدها نیست تاکید کرد: در انتخابات، نامزدها رقیب یکدیگر نیستند بلکه همرزم همدیگر هستند و گلوله هایشان باید به سمت دشمن پرتاب شود.

 

آیت الله نمازی تصریح کرد: انتخابات یک رزم سیاسی با استکبار جهانی است که باید نامزدها کفایت و وحدت خودشان را نشان دهند و متحد باشند و همدیگر را تضعیف نکنند.

 

همایش بررسی ابعاد نفوذ دشمن با همکاری بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کاشان با حضور رییس بسیج اساتید کشور، رییس بسیج اساتید استان اصفهان واساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کاشان  در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد. 

نظر شما :